Studiu Motorola România: ecranul smartphone-ului în top specificaţii la achiziţia unui nou dispozitiv
0Motorola România, alături de compania de cercetare Cult Market Research, a realizat un studiu de piaţă pentru a descoperi ce rol joacă ecranul unui smartphone în achiziţionarea unui nou dispozitiv.
Rezultatele cercetării au arătat că 91% dintre români acordă o atenţie deosebită tipului de ecran şi calităţii acestuia, 59% exprimându-şi dorinţa de a-şi cumpăra un smartphone cu ecran OLED în viitorul apropiat, acordând mai multă atenţie acestei specificaţii tehnice în comparaţie cu achiziţiile anterioare. Majoritatea dintre ei susţin că ar plăti între 1000 lei şi 2000 lei pentru un smartphone cu ecran OLED.
Consumul şi crearea conţinutului online devin de referinţă pentru viitoarele modele de dispozitive lansate.
Calitatea display-ului smartphone-ului devine un aspect din ce în ce mai important pentru utilizatorii români, astfel 88% dintre cei chestionaţi urmăresc conţinut foto-video pe smartphone şi 53% dintre aceştia susţin că îşi folosesc telefoanele pentru crearea şi editarea conţinutului foto-video.
În raport cu seria de criterii de selecţie a unui smartphone se aliniază principalele acţiuni pe care utilizatorii le realizează cel mai frecvent de pe dispozitivul personal:
- accesarea aplicaţiilor Social Media (89%);
- vizualizarea conţinutului video (88%);
- utilizarea aplicaţiilor de e-mail (76%);
- cumpărături online (70%);
- mobile gaming (61%);
- citirea ştirilor (57%);
- crearea şi editarea conţinutului video (53%);
- utilizarea aplicaţiilor de videoconferinţă (47%).
În topul celor mai active generaţii cu privire la crearea de conţinut online se clasează Generaţia Z, care utilizează semnificativ smartphone-ul pentru editarea materialelor foto-video. Deşi, pentru procesul de creare, accentul cade pe setup-ul de camere al dispozitivului, în procesul de editare, display-ul joacă un rol important.
Utilizând un smartphone ce încorporează tehnologia OLED, aceştia beneficiază de o calitate superioară a imaginii, un negru mai intens, un contrast mai ridicat, o luminozitate puternică şi mai multe unghiuri de vizualizare.
Comparând specificaţiile considerate importante într-o achiziţie precedentă a unui smartphone, cu cele luate în calcul pentru o achiziţie viitoare, 59% consideră ecranul OLED un criteriu mai important în viitoarea achiziţie a unui nou smartphone, exprimându-şi dorinţa de a avea un display care să ofere perfomanţe de top.
Printre principalele criterii pe care românii le consideră mai importante atunci când iau în considerare o viitoare achiziţie a unui nou smartphone se numără:
- durata de viaţă a bateriei (79%);
- perfomanţa procesorului (79%);
- spaţiul de stocare (78%);
- calitatea setup-ului de camere (74%);
- raportul calitate-preţ (67%);
- display-ul OLED (59%);
- capacităţile 5G (57%);
- brandul dispozitivului (44%).
Respondenţii studiului de piaţă au identificat principalele beneficii pe care display-urile cu tehnologie OLED le aduce în experinţa de utilizare a unui smartphone. Printre acestea se numără:
- rezoluţia mult mai bună, în comparaţie cu un ecran LCD (53%);
- eficientizarea consumului energetic al dispozitivului (40%);
- efectul redus asupra vederii (39%);
- paletă bogată de culori afişată (38%);
- luminozitate mai intensă (37%).
Pentru o experienţă de utilizare mai plăcută a smartphone-ului, românii se orientează către achiziţionarea unui dispozitiv cu tehnologie OLED integrată, luând în calcul raportul calitate-preţ.
Portofoliul de dispozitive mid-range oferit de Motorola pune la dispoziţia utilizatorilor în căutare de diversitate o selecţie de smartphone-uri ce încorporează specificaţii de top. Gama moto g este renumită pentru suita completă de telefoane performante, la preţuri avantajoase, până în 2000 RON.
Modele precum moto g31, moto g41, moto g71 5G şi cel mai nou lansat membru al familiei moto g, moto g52, dispun de ecrane OLED şi sunt dispozitive unice în configuraţie, create pentru a oferi un echilibru de performanţă, în funcţie de nevoile utilizatorului.