La Adevărul Live de ora 15.00 am discutat despre viitorul transporturilor şi viitorul maşinilor personale

Despre viitorul transporturilor, odată cu apariţia aplicaţiilor mobile 

Adevărul Live de la ora 15.00 l-a avut invitat pe Mihai Rotaru de la Clever Taxi, compania românească ce schimbă modul în care călătorim şi comandăm taxiuri. Cu el am discutat despre viitorul transporturilor odată cu apariţia aplicaţiilor mobile.

Ştiri pe aceeaşi temă

Clever Taxi e o aplicaţie care a debutat în 2012 şi din 2014 permite plata taxiului direct din aplicaţie. Ea este oferită şi clienţilor Orange. Plata prin aplicaţie este disponibilă în Bucureşti şi va fi extinsă în curând şi în celelalte oraşe unde funcţionează aplicaţia Clever Taxi, respectiv: Braşov, Cluj-Napoca, Galaţi, Iaşi, Ploieşti Sibiu, Târgu Mureş. 

Serviciul de plată direct cu telefonul este dezvoltat în parteneriat cu Clever Tech şi NETOPIA mobilPay. Una dintre sursele noastre de venit ale Clever Taxi este infrastructura tehnică. Apoi este un procent din comenzile utilizatorilor.

Înregistrarea emisiunii Adevărul Live


Transcriere a unor declaraţii din timpul emisiunii

„Logistica perfectă înseamnă pentru mine ca utilizatorii să aibă răspunsul perfect, când au o întrebare. Când ai nevoie să trimiţi un produs, tot timpul să se găsească o cale eficientă. Mergând mai departe cu viziunea, după cum vedem la Google şi Uber, se va ajunge în punctul în care vom avea maşini autonome. Vor fi roboţi controlaţi de un server, nu şoferi“, a spus Mihai Rotaru.

„Cu Clever Taxi ne place să credem că ne-am pus amprenta asupra pieţei. Ne uităm în statistici şi vedem utilizatori cu circa 500 de comenzi. Ei trăiesc alături de noi şi e un lucru plăcut. Suntem într-o echipă în continuă extindere, iar acum creăm alte microproduse care să adreseze problema logisticii într-o metropolă“, a mai spus Rotaru.

„Ce facem noi acum, prin aplicaţii, e să educăm o piaţă cu ceva cu totul şi cu totul nou. E dificil în România să educăm piaţa, şoferii să accepte că banii vin în cont, nu mai sunt fizici, dar e un efort să educăm şi clienţii. E-commerce-ul este undeva la 10%, nivel real, pentru cumpărături online. Totuşi, e mai sigur, mai comod“, a explicat Rotaru.

Cum va fi intrarea Uber în România?

„La cum se practică taximetria la noi, e dificil pentru Uber să aibă un model concret aici. Ei rezolvă problema disponibilităţii prin dinamica preţurilor. Spre exemplu, dacă o cursă costă doi lei în mod obişnuit, când plouă afară o cursă Uber poate costa de trei ori mai mult per kilometru. Sunt clienţi care vor plăti, dar poate nu vor fi la fel de mulţi ca cei care vor alege taxiuri obişnuite“, a spus Rotaru. 

„Ce am învăţat noi e că trebuie să creăm un produs foarte simplu, pe care orice persoană să îl poată folosi. Bucureşti, tocmai prin volumul de comenzi, a fost o zonă de testare foarte bună. Sunt lecţii foarte bune aici, le-am învăţat şi le putem duce în afară“, a povestit Rotaru despre viitor. 

A meritat efortul de a construi pentru Windows şi BlackBerry? „Da, răspunsul e da, cu siguranţă. Dar în continuare este un efort mare. Totuşi, un startup este un efort mare. Însă în domeniul ăsta pierde cine încetineşte“, a spus Rotaru.

„Trendul este spre dispariţia maşinii personale, chiar dacă vor mai dura ceva ani. Cred însă că infrastructura de transport public şi privat este cea care trebuie să preia transportul într-o metropolă. Aşa ar fi uşurat traficul pentru toată lumea“, şi-a prezentat Rotaru viziunea pentru viitor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările