Start la construcţia unui sector de autostradă Deva-Sibiu. Vezi ce a declarat ministrul Transportului în legătură cu termenele de execuţie
0
Ministrul Transporturilor a fost prezent ieri, la începerea lucrărilor la Deva-Orăştie.
Trei puncte importante ale autostrăzii Deva-Sibiu au fost inspectate, ieri, într-o vizită fulger, de ministrul Transporturilor Angca Boagiu. Primul popas a fost făcut la Orăştie, unde a fost dat startul la construcţia tronsonului de autostradă Orăştie –Sibiu.
„Constructorii străini care lucrează aici trebuie să înţeleagă că, în această perioadă, în care majoritatea ţărilor UE au oprit lucrările în acest domeniu, în România se alocă sume importante. Prin urmare, au obligaţia de a respecta termenele contractuale şi calitatea lucrărilor“, a declarat Boagiu.
Oportuniştii au crescut preţurile
Ministrul a adăugat că a fost nemulţumit de faptul că furnizorii de materii prime pentru construcţii au crescut nejustificat preţurile, dar că acest fenomen a fost redus.
„Primăriile şi furnizorii de materii prime trebuie să înţeleagă că nu pot specula această oportunitate, mărind preţurile materialelor sau ale terenurilor unde urmează să fie înfiinţate aşa-numitele gropi tehnice. Acolo unde se constată acest lucru, vom expropria“, a spus Boagiu.
Cel mai mare pod peste Mureş
A doua oprire a fost făcută în localitatea Uroi, unde se va construi cel mai mare pod peste râul Mureş. Podul va avea 720 metri lungime. Termenul-limită pentru execuţie este februarie 2013. Ultima oprire a fost la şantierul arheologic de la Şoimuş, unde s-au făcut lucrări arheologice importante.
„Este o şansă extraordinară. Au fost descoperite mii de obiecte, cuptoare, locuinţe din toate epocile. Aici au lucrat arheologi, doctori sau masteranzi din toată ţara. Descărcarea arheologică e realizată în proporţie de 90 la sută. Urmează apoi munca de restaurare în atelierele de arheologie“, a spus Cristian Schuster, şeful şantierului arheologic. Şantierul arheologic de la Şoimuş este ultimul de acest gen, de pe toate tronsoanele din judeţul Hunedoara, unde mai lucrează arheologi.
Tronson gata în anul 2013
Segmentul Orăştie-Sibiu se întinde pe 82 de kilometri şi a fost împărţit în patru loturi. Valoarea proiectului se ridică la 470 de milioane de euro, iar lucrările trebuie finalizate la sfârşitul lui 2013. Tronsonul este singurul care va fi dat în folosinţă anul viitor.