Îngerii Victoria’s Secret, fără aripi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Îngerii” de la Victoria's Secret, la finalul show-ului care a declanşat conflictul FOTO Reuters
„Îngerii” de la Victoria's Secret, la finalul show-ului care a declanşat conflictul FOTO Reuters

Show-ul de la New York a reuşit să provoace mai multe controverse decât să fure privirile cu sclipirile îngerilor. Una dintre ţinutele prezentate a generat o serie de reclamaţii din partea publicului amerindian.

În show-ul Victoria’s Secret desfăşurat săptămâna trecută, la New York, modelul Karlie Kloss şi-a făcut apariţia pe scenă într-un costum de baie, iar pe cap purta un accesoriu creat din pene care, se pare, avea mai multă încărcătură decât o simplă piesă vestimentară. Pagina de Facebook a brandului a fost asaltată de reclamaţii privind stilul amerindian promovat în show.

„Ca femeie şi mamă de origine amerindiană mă declar dezgustată de imaginile recente. Un model care nu are legătură cu rasa noastră, care poartă o bonetă de război pe podium, ca să nu mai vorbesc de mesajele greşite pe care această imagine le trimite lumii“, a comentat Char­lene Hunt, una dintre femeile ofensate care şi-au exprimat nemulţumirea. Mii de comentarii asemănătoare postate în reţelele sociale au forţat practic retailerul să-şi ceară scuze oficial şi nu numai. 

karlie kloss

„Ne pare rău că replica ţinutei amerindiene din show-ul nostru recent a deranjat atâtea persoane. Ne cerem scuze sincer şi menţionăm că nu am avut intenţia absolut deloc să ofensăm pe cineva. În semn de respect, nu vom include această ţinută în

show-ul care va derula pe micile ecrane, precum nici în materialele noastre de promovare sau orice altceva“, se arată în comunicatul Victoria’s Secret.

Modelul implicat fără voia sa în scandal, Karlie Kloss (20 de ani), şi-a cerut scuze pe contul personal de Twitter. „Îmi pare extrem de rău că ceea ce am purtat pe podium a ofensat atâţia oameni şi sunt de acord cu decizia Victoria’s Secret de a retrage ţinuta din show“, a spus modelul american.

Atacuri de la critici

Extravaganţa anuală, care a costat peste 10 milioane de dolari în 2012, incluzând cele 65 de ţinute, va fi difuzată în Statele Unite pe 4 decembrie, fiind unul dintre cele mai urmărite programe ale televiziunii americane.

Showbizul american pare să genereze o serie de nemulţumiri culturii amerindiene în această lună. Cu câteva zile în urmă, trupa No Doubt a retras de pe piaţă şi de pe internet cel mai recent videoclip al său, „Looking Hot“, din cauza scenariului considerat a fi defăimător. Solista Gwen Stefani a jucat rolul unei prinţese indiene capturată de cowboy şi salvată ulterior de un şerif indian. Aluziile din clip au stârnit îndeajuns de multe nemulţumiri cât să oblige trupa să-şi ceară scuze şi să renunţe la clipul cu pricina.
Doar că în cazul Victoria’s Secret „scandalul amerindian“ este doar un pretext pentru editorii de modă să-şi spună părerea despre brandul care cucereşte deja Europa. 

Cu toate că show-ul sclipicios nu a fost niciodată un punct de reper în lumea modei şi nici un etalon al evoluţiei stilului, nu a avut parte până acum de recenzii şi critici atât de dure ca în aceste zile. Hadley Freeman, editor senior de modă al cotidianului britanic „The Guardian“, desfiinţează într-un editorial recent orice „reuşită“ marca Victoria’s Secret.

„În competiţia ipocriziei în modă, acoperirea mediatică a show-ului anual ocupă primul loc în top. Victoria’s Secret este un brand de lenjerie intimă. Nu unul foarte elegant, nici unul foarte reuşit în mod particular. Doar un brand de mijloc care a reuşit cumva să convingă mulţi oameni că ar fi ceva special cu el şi că ar fi şi cel mai mare producător american de lenjerie intimă. În realitate, Victoria’s Secret este Playboy-ul producătorilor de chiloţi care vinde o viziune insultătoare şi retrogradă a feminităţii (de la iepuraşii Playboy până la îngeraşi) pe care unele femei, pentru motive neclare încă, o cumpără“, spune editorul.

Catalogul brandului, „cvasiporno”

„Cum a reuşit să convingă turiştii să-şi facă poze în faţa magazinului din Bond Street? Prin încurajarea directă a omenirii la masturbare peste haine, practic“, adaugă ea. În continuarea editorialului, Hadley Freeman critică aerul ieftin al cataloagelor brandului, celebre, de altfel pe teritoriul american şi direct responsabile pentru notorietatea timpurie a brandului. „Catalogul Victoria’s Secret a devenit atât de infam încât astăzi este folosit ca acces rapid către o cvasipornografie“, susţine editorul de modă. În serialul „Friends“ există numeroase analogii şi trimiteri către posibilele întrebuinţări masculine folosind catalogul brandului, de exemplu.

Victoria’s Secret este un brand de lenjerie intimă. Nu unul foarte elegant, nici unul foarte reuşit în mod particular. Doar un brand de mijloc care a reuşit cumva să convingă mulţi oameni că ar fi ceva special cu el şi că ar fi şi cel mai mare producător american de lenjerie intimă.

„Show-ul de modă a dus pornografia la un alt nivel. Pentru că VS este atât de profitabil, îşi poate permite să includă în celebrele show-uri modele de succes care să poarte lenjeria de prost gust şi să angajeze stilişti excelenţi care să facă totul să nu pară atât de ieftin pe cât este de fapt. Apoi mai angajează nişte Justin Bieber, Diddy sau Justin Timberlake pentru atmosferă, oameni care, îmi închipui, nu sunt greu de convins să petreacă o seară cu modele în lenjerie intimă“, spune fără menajamente editorul de modă.

„Sunt două motive pentru care faci show-uri pentru lenjerie intimă, iar acum vorbeşte iubitorul de spectacole de modă, dar şi de lenjerie intimă frumoasă: pentru a crea iluzia că acest brand este mai mult decât obişnuit şi pentru a excita bărbaţi“, a adăugat Hadley Freeman.

Site-uri, reviste şi în general tabloide care aproape ignoră lumea modei nu scapă nicio ştire despre show-ul Victoria’s Secret, acoperind cu entuziasm fiecare aspect al pregătirii şi derulării acestuia. „Este motivul perfect pentru care acestea pot publica imagini cu fete tinere înnaripate şi în bikini“, a adăugat Hadley
Freeman.

Concluzia este unanimă: show-ul de modă Victoria’s Secret nu are legătură cu moda. Iar asta nu este o surpriză pentru cei care ştiu ce înseamnă moda. „Nu este cel mai popular show de modă din lume, cum este descris, este doar acţiune în direct scoasă din paginile revistelor pentru bărbaţi“, a conchis editorul britanic.

Magazin

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite