Modelul Puma produs la Craiova va concura în Campionatul Mondial de Raliuri începând cu sezonul 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:
ford puma wrc

M-Sport Ford World Rally Team (WRT) a prezentat astăzi, în premieră, noua maşină de rally Puma Rally1 care va introduce o nouă eră a electrificării în istoria competiţiilor din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), începând cu 2022.

Noul Ford Puma Rally1 îşi face debutul la nivel mondial, la Goodwood Festival of Speed şi dispune de un propulsor hibrid de nouă generaţie care combină performanţa motorului pe benzină EcoBoost de 1,6 litri turbo-alimentat, cu un motor electric de 100 kW şi baterie de 3,9 kWh.

Pilotul M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux, alături de pilotul de teste al echipei M-Sport Ford, Matthew Wilson, vor conduce prototipul Puma Rally1 pe celebrul deal de la Goodwood pe parcursul următoarelor zile de eveniment; acest prototip va fi apoi folosit pentru a pregăti maşina din sezonul 2022.

M-Sport Ford şi-a anunţat la începutul acestui an angajamentul său pentru un nou acord de trei ani care introduce tehnologia hibridă la nivelul superior al competiţiior globale de rally. Noul sistem sofisticat cu propulsie plug-in hybrid va oferi performanţe la nivel de competitie, precum şi capacitatea de deplasare între oraşe, localităţi şi parcurile de service, între probe, folosind numai energia electrică.

ford puma wrc

Sistemul hibrid al Puma Rally1 funcţionează utilizând principii similare cu versiunea de stradă Puma EcoBoost Hybrid, produsă de Ford la Craiova. Sistemul de propulsie captează energia pierdută în mod normal în timpul frânării şi rulării libere şi o stochează într-o baterie care poate alimenta un motor electric pentru a creşte eficienţa consumului de carburant în timpul rulării sau pentru a oferi un spor de performanţă - în cazul Puma Rally1 până la 100 kW pentru impulsuri multiple de până la trei secunde în timpul conducerii sportive.

Similar cu tehnologia Plug-In Hybrid, disponibilă pentru clienţii Ford pe vehicule precum Kuga Plug-In Hybrid, acumulatorul poate fi reîncărcat folosind o sursă de alimentare externă în punctele de service între etape, cu o reîncărcare care durează aproximativ 25 de minute. Având o greutate de 95 kg, sistemul hibrid este răcit cu lichid şi aer şi este găzduit într-o carcasă cu rezistenţă balistică, pentru a rezista la impactul cu rămăşiţele şi forţa inerţială în caz de accident.

ford puma wrc

În plus, din sezonul 2022, concurenţii FIA WRC Rally1 vor folosi un carburant fără surse fosile, compus din elemente sintetice şi biodegradabile pentru a produce un combustibil 100% sustenabil.

„Ford este 100% angajat într-un viitor electrificat, iar competitivitatea intensă este responsabilă pentru multe dintre inovaţiile care apar astăzi pe maşinile noastre de serie”, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance. „M-Sport Ford Puma Rally1 va supune puterea hibridă la testul suprem şi va demonstra că tehnologia este capabilă să ofere performanţe extraordinare.”

„Noua eră a maşinilor WRC reprezintă unul dintre cele mai mari progrese tehnologice din istoria Campionatului. Introducerea tehnologiei hibrid va face ca maşinile să fie mai puternice ca oricând, reflectând în acelaşi timp direct grupurile de propulsie prezente pe modelele de stradă”, a declarat Malcolm Wilson OBE, director general, M-Sport. „Trecerea la Puma este foarte interesantă, deoarece numele are deja o istorie în motorsport, maşina arată fantastic şi abia aştept să o văd la linia de start a celebrului Raliu de la Monte Carlo, la începutul anului 2022.

ford puma wrc

„Lansarea acestei noi maşini la Goodwood este, de asemenea specială, acesta fiind unul dintre cele mai emblematice evenimente din calendarul de motorsport. Eu şi întreaga echipa M-Sport aşteptăm cu nerăbdare să continuăm parteneriatul de succes cu Ford pentru a oferi rezultate şi pentru a menţine Ford pe primul plan în această nouă şi foarte interesantă eră”, a spus Wilson.

Ford are un parteneriat continuu cu M-Sport începând cu 1997, asigurând şapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA şi peste 1.500 de victorii pe probe. Noua Puma Rally1 va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obţinut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.

Cu performanţe puternice, răspuns imediat şi consum de carburant optimizat, utilizând tehnologia de propulsie mild-hybrid de 48 de volţi, Ford Puma a introdus în segmentul SUV-ului compact plăcerea condusului, dar şi un design de excepţie.

Expresia supremă a plăcerii de a conduce oferită clienţilor de SUV-ul compact Ford Puma, produs la Craiova, se reflectă, de asemenea, şi în varianta Puma Rally1, care demonstrează angajamentul Ford de a paria totul pe electrificare. Compania a anunţat la începutul acestui an că 100% din gama sa de autoturisme din Europa va fi fără emisii, complet electrică sau plug-in hybrid până la mijlocul anului 2026; trecerea în totalitate către electric se va face până în 2030.

ford puma wrc
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite