Ceea ce defineşte relaţia dintre marca germană şi transportul public nu se reduce la atitudini ostentative sau incidente din trafic, acestea fiind mituri, nu realităţi.

În comunicatul de presa dat de BMW Romania în cursul zilei de marţi aflăm că în anul 1920 ASTRA Arad a produs primul autobuz cu un motor BMW.

Pe vremea aceea, Camillio Casteglioni, investitor austriac de origini italiene, este cel care reorganiza marca BMW ca producător de motoare pentru diferite destinaţii (de la motociclete până la autovehicule speciale). Acesta fiind si unul dintre principalii investitori la ASTRA Arad.

Un secol mai târziu, în 2018, sistemul de propulsie BMW este din nou instalat pe un autobuz, doar că, de data aceasta, sistemul baterie şi motor de la BMW i3 este folosit de autobuzele electrice "Jest" construite de producătorul Karsan. Acestea şi-au dovedit fiabilitatea în ultimii sapte ani. Până în prezent, nicio baterie nu a fost înlocuită din cauza degradării premature, in contextul in care numeroşi utilizatori au trecut de mult de borna de 200.000 km.

Implicarea mărcii in transportul public nu este singulară. Bateriile de înaltă tensiune dezvoltate pentru BMW i3 furnizează energie şi pentru mobilitatea sustenabilă pe apă. Încă din 2017 compania Torqeedo - lider global în producţia de propulsoare pentru bărci - utilizează bateriile BMW i ca surse de energie pentru motoarele sale. Mai mult decât atât, bateriile de înaltă tensiune BMW i sunt dezvoltate ca unităţi staţionare de stocare pentru energia generată din surse regenerabile, pentru centralele eoliene şi solare.

Tot BMW este responsabil pentru una dintre cele mai inovative şi îndrăzneţe idei din industria auto. Dincolo de automobile, BMW îşi arată constant preocuparea pentru client şi trafic. Astfel, BMW i3, primul automobil electric al acesti mărci, este primul şi singurul automobil din lume cu un sistem de navigaţie multimodală care propune utilizatorului cele mai rapide trasee folosind chiar şi transportul în comun. Din păcate, această opţiune este disponibilă pe un număr limitat de pieţe care au permis integrarea informaţiilor necesare şi care mai presus de toate, au un orar pentru mijloacele de transport în comun.

Marca bavareză este primul producător din lume care oferă navigaţie cu informaţii reale de trafic pentru sistemele de navigaţie din România. O premieră mondială este navigaţia care oferă predicţii despre disponibilitatea locurilor de parcare stradale pe baza unui algoritm complex care foloseşte date de la automobilele BMW şi MINI din oraşe, precum şi flotele de car-sharing.

În 2018, într-un proiect-pilot cu primăria Rotterdam, BMW a definit o zonă de mobilitate electrică pentru modelele sale plug-in hybrid.  Acestea activează automat sistemul de propulsie electrică atunci când sunt în această zonă, pentru o deplasare cu emisii zero în spaţiile urbane şi premiază şoferii de fiecare dată când aleg o deplasare eco. Toate aceste măsuri au un potenţial important de decongestionare a traficului, cu consecinţe importante şi pentru calitatea aerului.

 Car-sharing şi automobile electrice

Soluţiile de car-sharing s-au afirmat ca o completare a ecosistemului automobil - transportul în comun. BMW este unul dintre pionierii acestor programe, cu DriveNow inaugurat în 2011. Cu DriveNow, BMW a adus experienţa de a conduce electric în multe oraşe din Europa şi Statele Unite, cu aproximativ 30% din flota de automobile reprezentată de BMW i3. 

În Copenhaga serviciul de car-sharing BMW lansat în 2015 foloseşte o flotă de 400 de automobile electrice, operată împreună cu operatorul de transport în comun al oraşului. Serviciul îşi propune să ofere, printre altele, o soluţie de conectare facilă şi rapidă între principalele noduri de transport în comun din oraş, asigurând o completare multimodală pentru cei care folosesc transportul în comun.

 În România, BMW i3 a marcat mai multe premiere importante pentru folosirea automobilelor electrice în oraşe pentru servicii de mobilitate. A fost primul automobil electric folosit într-o flotă de car-sharing (Pony Car Sharing la Cluj), primul automobil într-o flotă de shuttle (CityLimo la Timişoara) şi reprezintă cea mai mare flotă de car-sharing de automobile electrice din ţară (60 de automobile, Flow, Bucureşti).