Doi români se află în echipajul unei nave care a luat refugiaţi la bord. Marinarii, copleşiţi de violenţa migranţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava Nivin sub pavilion Panama Sursa marinetraffic.com
Nava Nivin sub pavilion Panama Sursa marinetraffic.com

O navă care luase la bord 90 de refugiaţi a rămas blocată în portul Misurata din Libia. Migranţii s-au revoltat că vaporul nu i-a dus în ţara unde voiau să ajungă. Printre membrii echipajului se află şi doi români.

Sindicatul Liber al Navigatorilor semnalează un nou caz apărut în Libia. 

Nava Nivin (fostă Bahaa), sub pavilion Panama, se afla în ziua de 7 noiembrie, în drum către Misurata, Libia, venind din Italia. Vasul a primit un apel-solicitare de la Centrul de căutare şi salvare din Italia să se apropie de o ambarcaţiune suspectă din zona lor de navigaţie. 

Barca era încărcată cu 90 de refugiaţi ce încercau să ajungă în Italia. Luaţi la bordul navei, care şi-a continuat călătoria, refugiaţii au devenit agresivi când şi-au dat seamă că au ajuns în Libia şi nu în Italia. Mai mult, în portul Misurata, autorităţile nu au lăsat imigranţii să coboare de pe navă.

„Acum situaţia este complicată, nava nu are unde să plece, este cu echipaj la bord şi cu încă 90 de persoane considerate pasageri clandestini. 

Printre membrii echipajului sunt şi doi ofiţeri români, plecaţi prin firma Marina Crewing din Constanţa. Cei doi sunt blocaţi practic la bord. Familiile, dar şi noi, cu toţii, suntem îngrijoraţi de soarta celor doi ofiţeri români“, arată Adrian Mihălcioiu, inspectorul ITF (Federaţia Internaţională a Transportatorilor) România şi lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor. 

Proprietara navei Nivin este o firmă din Panama, având cel mai probabil patron sirian.

Reprezentanţii SLN şi ITF au apelat la Ministerul Afacerilor Externe să încerce repatrierea celor doi navigatori români.

„Credem că responsabil cu plata repatrierii, pe lângă armator, este şi agentul de crewing.  Cei doi navigatori au ajuns practic - fără voia lor - într-o situaţie aproape fără ieşire. Aceştia nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor. Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage încă o dată atenţia asupra pericolelor în care pot fi implicaţi navigatorii români trimişi la muncă de unele agenţii de crewing (autorizate de ANR) pe nave care nu respectă anumite criterii privind condiţiile de muncă şi viaţă şi nu sunt acoperite de contracte colective de muncă standard (naţionale sau tip ITF)“, afirmă Mihălcioiu.

SLN oferă informaţii gratuite şi sfaturi profesionale tuturor navigatorilor în privinţă condiţiilor de muncă de la navele unde urmează să fie angajaţi în speranţa că astfel de situaţii să fie evitate. 

Pe aceeaşi temă: 

Marinarul român răpit în Nigeria a fost eliberat. Cum au atacat piraţii nava

Noi informaţii despre marinarul român răpit în Nigeria. Ce drepturi au navigatorii în zonele de risc   

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite