Constanța: Afacere de familie marca Bogatu - motoarele le transporta finul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul operatorului portuar Umex, Remus Gabriel Gîrleanu, cel care s-a ocupat de transportarea motoarelor de la Reşiţa în Portul Constanţa și apoi încărcarea lor pe navă, este finul de cununie al lui Eugen Bogatu. El spune că banii ceruți de Bogatu de la afaceristul Said Baaklini ar reprezenta, de fapt, preţul transportului.

Operator portuar axat pe echipamente şi produse agabaritice, Umex s-a ocupat de transportul motoarelor de la Reşiţa până pe o navă sub pavilion olandez ce pleca în Guineea. „Din acest motiv am fost aleşi să ne ocupăm de transportul motoarelor de la Reşiţa până în Port, iar de aici pe nava sub pavilion olandez“, explică Remus Gabriel Gîrleanu, directorul general Umex. El spune că firma sa dispune de singurele macarale ce puteau opera coletele.

Vameşul nabab Eugen Bogatu rămâne în arest

GALERIE FOTO Cartierul „Bogaţilor" din Eforie: hoteluri, vile şi sanatoriu privat

Ce spune DNA?


În comunicatul remis de Direcţia Naţională Anticorupţie luni,  în seara arestării vameşului Eugen Bogatu, director Domenii Portuare al Administrației Porturilor Maritime Constanța (APMC), acesta a redactat împreună cu afaceristul Said Baaklini - și el inculpat în dosarul returnării ilegale de TVA de 60 de milioane de euro - memorii, petiţii şi adrese de protest inclusiv către Umex.



Directorul societăţii neagă existenţa unei astfel de document. „Nu am primit nicio petiţie în acest sens. Comunicare cu societatea Libarom s-a făcut prin e-mail şi a reprezentat o corespondenţă comericală, despre costuri şi alte aspecte ale transportului“, explică Gîrleanu. Cât despre discuţiile purtate cu Eugen Bogatu, reprezentantul operatorului spune că acestea au fost telefonice: „Am vorbit cu Bogatu de mai multe ori. O dată mi-a spus că trebuie să-mi achit datoriile, în calitate de operator, către APC. Altă dată s-a stabilit costul total al transportului, acele 20 de miliarde despre care s-a tot vorbit“.

Costurile detaliate

Directorul Domeniilor Portuare, reţinut de DNA

Reprezentantul operatorului a explicat pentru „Adevărul de Seară“ ce reprezintă pentru societatea sa, contoversata sumă de 20 de miliarde de lei. „După ce am semnat contractul cu Libarom, am angajat alţi subcontractori. Transportul pe uscat, de la Reşiţa în port, a costat 160.000 de euro. Transportul pe navă a costat alte 300.000 de euro. Din toată această afacere, manipuarea produselor agabaritice de către UMEX a costat 21.000 de euro“, a spus Gîrleanu. Directorul completează: „Dacă se adună acele sume, rezultă suma de 20 de miliarde dată de DNA, poate chiar puţin peste“. Colaborarea dintre Umex SA şi UCM Reşiţa este mai veche. Directorul constănțean spune că a mai colaborat cu combinatul reşiţean, însă este la primul contract cu libanezul Baaklini.

Directorul Domenii Portuare, Eugen Bogatu, a fost arestat 29 de zile

Şpaga cu facturi

Directorul operatorului portuar explică şi cum procurorii DNA au strâns probe pentru acuzarea celor implicaţi în afacerea motoarelor supraevaluate. După ce a căzut de acord cu Libarom asupra contractului, a urmat transportul propriu-zis al motoarelor până în port. După ce a fost încărcată marfa pe vaporul care urma să ajungă în Guineea, procurorii au oprit plecarea navei.

„DNA-ul a făcut percheziţii la sediul Libarom din Bucureşti, de unde a ridicat calculatoare şi documente. Din această cauză, timp de trei zile, ne-a fost imposibil să luăm legătura cu reprezentanţii firmei. Marfa de pe vapor nu putea fi descărcată de pe nava sub pavilion olandez fără acordul proprietarului libanez. Am pus la dispoziţia procurorilor contractele şi documentele pe care le-au solicitat. Am facturi şi viramente bancare care justifică acele 20 de miliarde de lei“, a completat Remus Gabriel Gîrleanu.

După ce au fost descărcate de pe vaporul care ar fi trebuit să ajungă în Guineea, cele patru motoare au fost depozitate în Portul Constanţa, sub pază. 
Operatorul spune că nu ştie ce se va întâmpla cu cele patru motoare. „Sunt depozitate în port. Aparţin clientului. Încă nu ştiu ce vom face cu ele, contractul cu Libarom nu a fost declarat nul, deci se află încă în proprietatea lui Baaklini", a mai declarat Gîrleanu.

image

Nașule, măria ta

Conform unui articol publicat pe site-ul Ziua de Constanța, un cititor a dezvăluit că Remus Gabriel Gîrleanu este finul de cununie al lui Eugen Bogatu. Managerul operatorului portuar UMEX a recunoscut ca Bogatu este nașul său, dar intrebat de reporterii „Adevărul de Seară“ el a declarat că nu are nimic de comentat pe această temă.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite