Primul referendum local din judeţul Braşov. Pentru ce sunt chemaţi la urne locuitorii din Codlea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Locuitorii din Codlea ar putea merge la urne pentru un referendum local FOTO playtech
Locuitorii din Codlea ar putea merge la urne pentru un referendum local FOTO playtech

La sfârşitul acestei luni, aleşii locali vor decide dacă îi cheamă pe locuitorii din Codlea la un referendum în care aceştia să se pronunţe dacă vor sau nu să se împrumute pentru realizarea unei şosele de centură.

Municipiul Codlea este prima localitate din judeţul Braşov care organizează un referendum pentru ca locuitorii să poată decide dacă vor sau nu implementarea unui proiect. 

Codlea îşi doreşte să construiască o şosea de centură pentru ca traficul de tranzit să nu mai treacă prin oraş. 

„Vorbim de peste 10.000 de maşini care tranzitează zilnic oraşul nostru şi, în acelaşi timp, trebuie să amintim că localitatea îşi administrează şi îşi cheltuie banii proprii pentru administrarea Drumului Naţional 1, care străbate localitatea noastră”, a explicat primarul Mihai Câmpeanu.

Mai mult, în fiecare an, tot Primăria Codlea trebuie să asigure şi deszăpezirea, chiar dacă vorbim de un drum naţional. De-a lungul anilor, administraţiile au tot încercat să realizeze varianta ocolitoare. 

„De-a lungul anilor, încă din 2008, se fac studii de fezabilitate pentru construcţia acestei ocolitori, dar niciodată nu am ajuns mai departe de studiul de fezabilitate, niciodată nu am trecut la partea de execuţie. 

S-au promis, timp de peste 20 de ani, autostrăzi, drumuri care să ne ocolească localitatea, dar iată că am ajuns tot în situaţia în care eram acum 20 de ani, adică fără nicio variantă ocolitoare a municipiului nostru”, a mai spus Mihai Câmpeanu.

Astfel, dacă locuitorii ar decide că ocolitoarea este necesară, schimbarea administraţiei nu ar mai opri continuarea demersurilor. În plus, realizarea proiectului ar costa peste 70 de milioane de lei, în timp ce bugetul localităţii este de doar 55 de milioane. Cum Codlea nu are 50.000 de locuitori, nu poate accesa fonduri europene pentru acest proiect, astfel că este nevoie de un împrumut. 

Deja, pe reţelele sociale, locuitorii din Codlea discută intens despre proiect. Există voci care susţin că nu se justifică o asemenea şosea de centură, din moment ce urmează să se construiască autostrada A3 prin apropiere, însă experienţa de la Braşov spune că o centură a oraşului aduce dezvoltare în zonă. 

Mai mult, la toate ieşirile din oraş există zone industriale, cu excepţia ieşirii spre Braşov, unde, însă, terenul nu are o situaţie juridică prea clară. Din acest motiv, Codlea nu are unde să se dezvolte, cel puţin până la rezolvarea situaţiei juridice a terenului de la ieşirea spre Braşov. 

Potrivit noului studiu de fezabilitate, ocolitoarea ar trebui să aibă 6 km şi ar scoate traficul greu din Codlea, chiar de la intrarea dinspre Braşov până la ieşirea din Codlea, spre Făgăraş. Drumul naţional (DN1) este de mult timp o coloană imensă de maşini la intrările în Codlea. Centura ocolitoare ar rezolva problema traficului, a poluării şi totodată ar dezvolta zona în viitorul apropiat.

Propunerea de referendum va fi supusă spre aprobare în şedinţa CL de la sfârşitul acestei luni. Dacă cetăţenii vor fi chemaţi la vot şi răspunsul va fi unul favorabil, în 3 sau 4 ani Codlea va avea centură ocolitoare.

Vă mai recomandăm:

 

Manager la o multinaţională, proxenet în timpul liber. Cum racola bărbatul tinerele pe care le obliga să se prostitueze

 

Un candidat la Bacul de toamnă a postat pe Facebook dovada că a copiat la examen

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite