Test drive Nissan Qashqai 1.3 mHEV

Test drive Nissan Qashqai 1.3 mHEV

Nissan Qashqai

Qashqai, Nissan Qashqai… 14 ani mai târziu şi la peste 5 milioane de clienţi înrolaţi în club la nivel mondial. Ne-am întâlnit cu a treia generaţie în Polonia.

Ştiri pe aceeaşi temă

Qashqai este unul din fenomenele, în acest caz al industriei auto, care răsare în curtea unei mărci o dată la o generaţie… sau poate chiar două. Magnific este faptul că acest bulgare de jăratic care a născut revoluţia actuală a suv-urilor/ crossovere-lor a mizat din start pe normalitate, pe firesc, pe “common people” dacă pot spune aşa. Poate, pe undeva, forţând destul de mult unele analogii, Qashqai a fost un Beetle, un 2CV, un Renault 4L.

Da, nu a avut acel argument al accesibilităţii financiare, dar a avut de partea să firescul vieţii de zi cu zi, a avut ceea ce multor departamente de markenting, înrolate pentru a inventa poveşti şi stiluri de viaţă, le lipseşte… conexiunea cu viaţă normală, cea în care un automobil cu parfum de suv, nu este un vehicul recreaţional-aspiraţional care implică surf sau rafting… este maşină care îşi caută loc în ambuteiajul unei parcări de supermarket… nu pe vreo plajă virgină. Şi, la acelaşi preţ cu o compactă… îţi promitea sincer o experienţă banală… nu una virusata de trenduri.

Cum este a treia generaţie Qashqai?

Surprinzător de fidelă conceptului original. Noul model este construit pe platforma CMF-C a alianţei care aduce un plus de 48% la nivelul rigidităţii structurale. Ca de obicei, o nouă generaţie Qashqai nu se naşte fără a integra cât mai mult din feedback-ul şi expectanţele actualilor şi potenţialilor clienţi.

Estetic, noul Qashqai este un cocktail de evoluţie şi revoluţie. Caroseria are un parfum de deja-vu, de familiar, dar şi tuşe şi linii venite din viitor. Nu vei întoarce capul după noul Qashqai, dar faptul că propune un design elaborat care integrează povestea celor două generaţii anterioare îţi lasă impresia, de la primul contact vizual, de produs peste medie.

Noua platformă, în ciuda creşterii în dimensiuni, aduce o reducere a masei la nivelul caroseriei cu 60 kg. Versiunea de bază a noului Nissan Qashqai propune o punte spate semi-rigidă, o evoluţia a celei de pe a doua generaţie. Este disponibilă doar pentru versiunile cu tracţiune faţă şi roţi de 19 inch sau mai mici. La drum, senzaţia de deja-vu este extrem de puternică, sunt şanse să recunoşti că eşti într-un Qashqai şi cu ochii închişi, doar după modul în care lucrează suspensia spate. Este o idee mai nervoasă în modul în care filtrează denivelările. 

Testul complet, cu galerie foto extinsă şi preţurile noii generaţii Nissan Qashqai - pe ADEVARULAUTO.RO

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările