Comentariul săptămânii: Evoluţie versus Revoluţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primele drive teste cu noul VW Passat ne-au readus în atenţie această luptă dintre Evoluţie şi Revoluţie în design. Nemţii din Wolf­sburg au optat - din nou - pentru Evoluţie.

Noul Passat este o evoluţie a vechiului model, împrumutând câte ceva din trăsăturile noului Phaeton, dar continuând un look deloc flamboyant. De alftel, la fel a fost şi cu ultimul Golf sau Polo. Rezultatele de vânzări sunt însă foarte bune, Passat este lider în segmentul D european, iar Golful chiar lider european absolut.

De partea cealaltă,latinii sunt de părere că doar o Revoluţie poate să-ţi impună un nou model pe piaţă. Mai mult, toate studiile arată că design-ul joacă rolul decisiv în alegerea unei maşini iar un look atrăgător, interesant, poate întoarce privirile oricui şi poate duce mâna la portofel.

Sunt modele care au demonstrat această teorie. Cel mai la îndemână exemplu este Ford Fiesta, maşina anului 2010 în România, care s-a vândut foarte bine în Europa, inclusiv la noi. Aici „kinetic design" şi-a făcut efectul cu brio, aducându-şi o contribuţie importantă la profitul companiei americane. Important este că, în toate aceste cazuri, nu minimalizăm celelalte puncte forte ale maşinilor, elemente care au contribuit din plin la succesul de vânzări.

Este indiscutabil că gusturile nu se discută. Iar ce-i place unui neamţ nu este bine să-i impui unui francez. Şi invers. Trăim într-o epocă în care avem de ales. Evoluţia şi Revoluţia au expresii de succes în designul european şi nu mai poate fi pusă problema că una este mai bună decât cealaltă. Latura emoţională generată de un design revoluţionar poate lăsa indiferenţi pe foarte mulţi. Sunt oameni conservatori, poate unii îi vor considera încuiaţi, dar la fel de buni cumpărători ca şi cei care sunt înebuniţi după cele mai spectaculoase forme. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite