Tronsonul Balş-Slatina, parte a Drumului Expres Craiova-Piteşti, gata până la final de an. Oficial: 1.700 de oameni muncesc în fiecare colţ al şantierului

Tronsonul Balş-Slatina, parte a Drumului Expres Craiova-Piteşti, gata până la final de an. Oficial: 1.700 de oameni muncesc în fiecare colţ al şantierului

Foto: Facebook Horaţiu Cosma

Tronsonul Balş-Slatina, parte a Drumului Expres Craiova-Piteşti, ar putea fi gata până la finalul anului, a anunţat, vineri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Horaţiu Cosma, după o vizită pe şantier.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-o postare pe pagina sa de Facebook acesta a transmis: „ Am fost pe şantierul drumului expres Craiova-Piteşti, ca să mă asigur că cel mai avansat tronson al proiectului, cel dintre Balş şi Slatina, decurge conform graficului. Pe sectorul de 40 de km, ajuns la stadiul fizic de 87%, constructorul român munceşte cu 1.700 de oameni în fiecare colţ al şantierului.”
 
Potrivit secretarului de stat, se lucrează la podul peste Olt de la Slatina cu o lungime de 1,7 km, unde peste 200 de muncitori armează şi betonează placa podului, montează grinda parapet şi execută hidroizolaţia.
 
De asemenea, se montează tablierul metalic al podului peste Olteţ de la Balş şi se asfaltează la foc automat (2-3 mii de tone zilnic), fiind aşternute primele 2 straturi pe circa 30 de km din tronson.
 
Potrivit reprezentantului Ministerului Transporturilor, se avansează consistent la sistemul de scurgere a apelor (2-3 km de şanţuri betonate zilnic), la spaţiile de servicii, dar şi la cele 4 noduri rutiere de la Balş, Piatra Olt şi Slatina.
 
Nu în ultimul rând, muncitorii se apropie de finalizarea lucrărilor de săpătură şi umplutură.
 
„Mobilizarea rămâne excelentă aici, aşa că promisiunea constructorului că va termina lucrarea anul acesta rămâne în picioare şi, astfel vor dispărea ambuteiajele din zona Balş-Slatina", scrie Horaţiu Cosma.
 
DX12 este primul drum expres aflat în construcţie în România, pe traseul Piteşti - Slatina - Craiova, cu o lungime totală planificată de 121,18 kilometri. Tronsonul 2 (împărţit în două loturi) are o lungime de 39,85 km şi va ocoli oraşele Balş şi Slatina. Contractul cu asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL a fost semnat la final de 2018 pentru circa 309 milioane de euro.
 
Contractul are termen 12 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie, lucrările demarând în primăvara lui 2019.
 
Tronsonul 2: Balş - Slatina
 
Lungime: 39,85 km
 
Tronsonul 2 este la rândul său împărţit în două loturi: Balş-Piatra Olt de 18,5 km şi Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
 
Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct
 
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
 
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)
 
Termen de finalizare: Q4 2021
 
Potrivit CNAIR, pentru execuţia Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova - Piteşti, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun:
 
- peste 20.000 metri³ de beton,
 
- peste 3.200 tone oţel beton,
 
- lungimi între 12 - 40 metri,
 
- înălţimi între 60 - 200 centimetri,
 
- peste 1.800.000 metri de toron.
 
Lungimea totală a acestor grinzi depăşeşte 32.000 metri. Grinzile sunt realizate în fabrica de grinzi a antreprenorului, aflată în şantier.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările