Transportatori: 10.000 de service-uri funcţionează fără autorizaţie

Transportatori: 10.000 de service-uri funcţionează fără autorizaţie

Din statisticile Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente -A.S.S.A.I. şi ale Federaţiei Operatorilor Români de Transport – F.O.R.T., rezultă că, la nivel naţional, funcţionează peste 10.000 de unităţi de tip service neautorizate, ce desfăşoară activităţi ilicite de prestări servicii, cu încălcarea prevederilor legii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit celor două asociaţii, unităţile reparatoare neautorizate, ce aparţin persoanelor fizice, efectuează intervenţii la nivelul sistemelor de frânare, direcţie, suspensie sau reparaţii la nivelul şasielor şi caroseriilor, fără a oferii garanţii, utilizând piese auto de pe piaţa neagră, fără instrumente tehnice omologate şi verificate I.S.C.I.R, punând astfel în pericol viaţa şi integritatea fizică a participanţilor la trafic.  
 
 
Acest tip de unităţi reparatoare au înflorit pe fondul importului masiv de vehicule second-hand (odată cu eliminarea taxei de mediu) respectiv modului deficitar în care se efectuează inspecţia tehnică periodică -ITP, dar mai cu seamă din cauza incosntientei autorităţilor ce refuză să îşi facă datoria şi să aplice legea. 
 
„În acest context, este absolut firesc ca service-urile autorizate, ce îşi desfăşoară activitatea legal, să suporte greu presiunea concurenţei neloiale, căutând cu disperare soluţii pentru acoperirea deficitului de forţă de muncă ce a migrat masiv şi către această zonă a economiei subterane. 
 
Exact ca şi în cazul „pirateriei” din transporturile rutiere, fenomenul service-urilor ce prestează servicii în mod ilegal, este tratat de autorităţi cu maxim dezinteres, organele de control refuzând să acţioneze pentru combaterea acestuia, orientându-se în mod exclusiv în a controla şi sancţiona acei întreprinzători ce şi-au asumat plată taxelor şi impozitelor către stat, angajarea forţei de muncă cu forme legale şi autorizarea activităţii”, scriu asociaţiile. 
 
Impactul bugetar negativ estimat de A.S.S.A.I. şi F.O.R.T., în acest sector economic, este de aproximativ 500 milioane de euro anual fără a luă în calcul şi comercializarea pieselor auto prin reţele ilicite, absolut imposibil de estimat în prezent. 
 
A.S.S.A.I. şi F.O.R.T. au solicitat Guvernului României, pe toate canalele oficiale, să ia măsurile necesare pentru aplicarea corespunzătoare a legii în privinţă tuturor activităţilor ilicite ce se promovează direct în mediul on-line însă, cu toate că situaţia este extrem de gravă, nu există până în prezent nici un rezultat concret. 
  
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: