Statul vrea să cumpere 20 de trenuri electrice, cu până la 3,7 miliarde lei

Statul vrea să cumpere 20 de trenuri electrice, cu până la 3,7 miliarde lei

Trenurile electrice vor fi destinate transportului inter-regional de călători

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat o licitaţie pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice destinate transportului inter-regional de călători, pentru care statul vrea să plătească până la 3,7 miliarde lei, cu tot cu mentenanţă pe 30 de ani.

Ştiri pe aceeaşi temă

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a fost lansată procedura de atribuire şi a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) anunţul în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport călători pe rutele inter-regionale, precum şi a serviciilor accesorii de mentenanţă. Perioada de mentenanţă este de 15 ani, iar cea pentru garanţie este de 3 ani.

În formularul de contract de achiziţii au fost prevăzute două clauze de revizuire: posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani şi posibilitatea dublării cantităţilor achiziţionate, de la 20 la 40 de rame electrice. Suplimentarea prin dublare a cantităţilor şi serviciilor achiziţionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe bază de act adiţional la contractele de servicii publice, care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare şi cu preverile legislaţiei din România.

Valoarea estimată este cuprinsă între 1,311 miliarde lei, fără TVA şi 3,711 miliarde lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Durata contractului pentru livrarea RE-IR este de 31 luni. Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:

  • 65 % – criteriu cost, bazat pe analiza costurilor pe durata de viaţă;
  • 35 % – criteriu calitate, din care:
    • 10% – validarea tehnică (ofertarea de rame puse în funcţiune pe o reţea europeană, recunoscută de ERA, Agenţia Feroviară Europeană);
    • 10% – componenta calitate (capacitate mai mare de transport, condiţionată de existenţa locurilor pe scaune fixe şi a celorlalte norme de siguranţă şi confort specificate în Caietul de Sarcini);
    • 6% – termenul pentru livrarea primei unităţi RE-IR;
    • 9% – termenul pentru livrarea întregii cantităţi de RE-IR contractate.

Procedura de atribuire este sub formă de licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online, pe site-ul http://www.e-licitatie.ro

Orice operator economic interesat are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 03.06.2020 ora 15.00.

ARF mai are în derulare în prezent o altă licitaţie de achiziţie a 20 până la 40 de rame electrice regionale, care este în prezent blocată aproape total ca urmare a contestaţiilor depuse de participanţi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: