Revolut: Românii au cheltuit 126 milioane de euro pe călătorii în 2021, aproape dublu faţă de 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cumparaturi-online-card-laptop

Cheltuielile alocate călătoriilor au depăşit nivelul înregistrat în 2019, iar shopping-ul în magazine şi-a revenit uşor. În general, cumpărăturile clienţilor Revolut din România au fost pe un trend ascendent în 2021, indiferent de categoria de bunuri şi servicii achiziţionate.

Creşterea sumelor alocate de români călătoriilor, divertismentului şi ieşirilor la restaurante şi cafenele, reluarea treptată a obiceiului de a face cumpărături direct din magazine, menţinerea preferinţei pentru plăţile digitale - acestea sunt doar câteva dintre tendinţele de anul trecut, aşa cum rezultă din tranzacţiile realizate de cei peste 1,5 milioane de clienţi ai super-aplicaţiei Revolut pe plan local. Pe parcursul anului 2021, românii au realizat un număr record de tranzacţii prin super-aplicaţia Revolut - 107 milioane, iar volumul total al tranzacţiilor a crescut cu 19,5% faţă de 2020.

”Anul 2021 a confirmat faptul că super-aplicaţia financiară Revolut este o soluţie preferată de tot mai mulţi români pentru a-şi gestiona bugetul personal şi pe cel al familiei, pentru a face achiziţii utile în casă, pentru a călători sau a petrece timpul liber într-un mod plăcut.

Practic, în 2021, unul din cinci utilizatori români a utilizat aplicaţia Revolut cel puţin o dată pe zi, pentru a efectua o plată, un transfer instant sau o achiziţie, iar baza noastră de clienţi activi a crescut cu 43% anul trecut şi cu 84% faţă de ultima lună de normalitate pre-pandemică (februarie 2020). Le mulţumim clienţilor pentru încrederea şi pentru entuziasmul cu care au îmbrăţişat serviciile noastre şi dorim să îi asigurăm că vom continua să inovăm şi  să adăugăm  produse şi servicii relevante în super-aplicaţia noastră pentru a-şi putea administra serviciile financiare cât mai facil, conferind în acelaşi timp predictibilitate şi mai mult control asupra propriilor bani”, a declarat Gabriela Simion, Revolut Romania Branch Head. 

Cheltuielile de călătorie au depăşit nivelul din 2019

Anul trecut, clienţii Revolut din România au cheltuit cel mai mult la cumpărături (20% din volumul total tranzacţionat), pentru a achiziţiona alimente şi bunuri de uz casnic din supermarket-uri (15%) şi pentru divertisment (14,7%). Cele mai mari creşteri de buget au fost înregistrate, comparativ cu 2020, pentru categoria cheltuieli generale (+326%), pentru divertisment (+123%) şi călătorii (+111%). 

În general, cumpărăturile clienţilor Revolut din România au fost pe un trend ascendent în 2021, indiferent de categoria de bunuri şi servicii achiziţionate, dar cele mai multe tranzacţii au fost înregistrate pentru mărfurile alimentare şi pentru serviciile de mobilitate (transporturi). Peste 30 de milioane de tranzacţii au fost efectuate în magazine alimentare şi supermarket-uri, cu o valoare totală a tranzacţiilor de 310 milioane EUR, urmate de tranzacţiile pentru servicii de transport - 19,4 milioane de tranzacţii (+73% faţă de 2020) şi 179 milioane EUR. Mobilitatea a fost în creştere şi raportat la 2019, românii efectuând de patru ori mai multe tranzacţii în 2021 faţă de anul anterior pandemiei, pentru a achita servicii de transport. 

Datele Revolut mai arată că, în 2021, apetitul românilor de a călători şi de socializa a început revină treptat la cotele de dinainte de pandemia COVID-19. Anul trecut, utilizatorii români au cheltuit pentru călătorii peste 126 milioane EUR, adică dublu faţă de bugetele alocate acestei categorii de cheltuieli, în 2020, şi cu 80% mai mult decât în 2019. De asemenea, cheltuielile clienţilor Revolut cu serviciile de tip restaurant (cafenele, baruri, restaurante) s-au apropiat de 180 milioane EUR, o creştere cu 103% faţă de 2020 şi cu 150% faţă de anul 2019. 

Cumpărăturile direct din magazine îşi revin treptat, iar plăţile digitale sunt preferate 

Restricţiile impuse de autorităţi de-a lungul anului 2021, mai ales în timpul valului 4 al pandemiei COVID-19, au influenţat comportamentul de consum al românilor şi, implicit, modul de utilizare a serviciilor Revolut. 

Cea mai mare parte a anului, plăţile online au fost superioare ca număr de tranzacţii şi ca volume tranzacţionate faţă de plăţile fizice, exceptând perioada de vară (iunie-septembrie), în care au fost anunţate măsuri de relaxare. Pe parcursul celor 12 luni, 51% din sumele tranzacţionate prin platforma Revolut de către clienţii români au făcut obiectul plăţilor digitale, în timp ce 49% au fost plăţi fizice. 

Prin prisma raportului plăţi fizice/ plăţi digitale, iulie 2021 a fost luna record, cu 57,5% din cheltuielile realizate de clienţii Revolut înregistrate în punctele de vânzare ale comercianţilor şi doar 42,5% plăţi digitale. În schimb, în noiembrie, pe fondul reluării restricţiilor sanitare, dar şi  ca urmare a campaniilor pentru sezonul sărbătorilor, comerţul digital a atras 58,4% din totalul sumelor tranzacţionate, în timp ce plăţile fizice doar 41,6%. La nivelul anului 2021, volumul total al plăţilor digitale a fost cu 86,5% mai mare faţă de 2020, în timp ce plăţile fizice au crescut cu 56%, faţă de primul an de pandemie. 

Din datele procesate de super-aplicaţia Revolut, se poate vedea că plăţile digitale au fost preferate pentru tranzacţii cu valori medii mai mari (29 EUR/ tranzacţie efectuată digital vs. 15 EUR tranzacţie fizică), tendinţă remarcată şi în 2020 (29,6 EUR/ tranzacţie efectuată digital vs. 15 EUR/ tranzacţie fizică).  

Cea mai spectaculoasă creştere au înregistrat-o, însă, plăţile cu telefonul, care au progresat de aproape 5 ori ca număr de tranzacţii, în 2021 faţă de 2020, şi de 4 ori ca sumă totală tranzacţionată. Valoarea medie a unei tranzacţii cu smartphone-ul, în 2021, a fost de aproximativ 97 EUR. 

În privinţa retragerilor de la ATM, sumele tranzacţionate şi numărul total al tranzacţiilor au continuat să crească, în 2021 comparativ cu 2020, deşi raportul între numărul tranzacţiilor cu numerar şi al celor fără cash tinde să favorizeze modalităţile electronice sau digitale de tranzacţionare. Retragerile de la ATM-uri au reprezentat 5% din totalul tranzacţiilor, la nivelul anului.   

Profilul cumpărătorului prin Revolut, în 2021

Aşa cum arată statisticile Revolut, un utilizator român care a folosit intens serviciile super-aplicaţiei pentru plăţi cu cardul, anul trecut, are următoarele caracteristici: provine din segmentul de vârstă 25-34 de ani (33%), locuieşte în Bucureşti sau într-unul dintre oraşele mari (Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Braşov), face aproximativ 16 tranzacţii /lună, prin intermediul Revolut, în principal pentru cumpărături zilnice de produse alimentare (Mega Image, Lidl, Kaufland, Carrefour, Auchan), transport şi servicii conexe (Bolt, Uber, OMV), shopping (Emag), servicii de livrări mâncare (Glovo, Food Panda), dar şi pentru călătorii (Booking). 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite