Tesla vrea să înceapă în iulie producţia versiunii 4X4, cu două motoare, a automobilului Model 3

Tesla vrea să înceapă în iulie producţia versiunii 4X4, cu două motoare, a automobilului Model 3

Elon Musk, directorul general al Tesla

Tesla va începe în iulie să producă o versiune cu tracţiune integrală, cu două motoare, a automobilului Model 3, susţine directorul general al producătorului american de vehicule electrice, Elon Musk.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit MarketWatch, compania va începe să primească comenzi pentru noua versiune a Model 3 la sfârşitul acesteri săptămâni, producţia urmând să înceapă săptămâna viitoare.
 
Automobilul Model 3 stă la baza planurilor de extindere ale Tesla, iar creşterea producţiei a fost întârziată de problemele de fabricaţie.
 
La o conferinţă cu analiştii organizată în această lună pentru prezentarea rezultatelor trimestriale, Tesla a menţinut obiectivul de a ajunge la o producţie de 5.000 de automobile Model 3 pe săptămână, până la sfârşitul trimestrului al doilea.
 
 
A suspendat de două ori producţia
 
Tesla a suspendat temporar producţia automobilului de serie Model 3, cel puţin a doua oară în ultimele două luni, după ce Elon Musk a recunoscut greşelile care afectează procesul de fabricaţie a celui mai important vehicul al companiei, transmite Bloomberg.
 
Compania a informat angajaţii că pauza va dura 4-5 zile, a relatat luni Buzzfeed. Un purtător de cuvânt al Tesla a făcut referire la o declaraţie oferită luna trecută, când Bloomberg News a relatat că producţia Model 3 a fost oprită în perioada 20-24 februarie. Producătorul auto a anunţat atunci că a planificat perioade de pauză la fabrica de vehicule şi la cea de baterii, pentru a îmbunătăţi automatizarea şi a elimina blocajele.
 
Închiderea fabricii a survenit la o săptămână după ce Musk a prezentat fabrica de asamblare a Tesla la emisiunea CBS This Morning şi a spus că aceasta va putea menţine producţia de 2.000 de automobile Model 3 pe săptămână. Musk a explicat atunci că problemele de producţie care au întârziat activităţile au fost rezolvate şi că Tesla va fabrica de 3-4 ori mai multe maşini în trimestrul al doilea.
 
Tesla a construit 9.766 de sedanuri Model 3 în primul trimestru.
 
Compania a anunţat pe 3 aprilie că procesul de creştere a producţiei şi de eliminare a blocajelor din primele trei luni ale anului a inclus ”câteva opriri ale activităţii, pentru întreţinerea echipamentelor.
 
Oprirea activităţii timp de mai multe zile nu este deloc normală”, a scris Kristin Dziczek, director pentru industrie, forţă de muncă şi economie la Centrul pentru Cercetări în Domeniul Automobilelor.
 
Creşterea producţiei de automobile Model 3 este esenţială pentru generarea de venituri, după miliardele de dolari cheltuite de Tesla pentru a produce, încărca şi repara mai multe automobile.
 
Musk a afirmat că Tesla va deveni profitabilă şi va avea un flux de numerar pozitiv în trimestrele 3 şi 4 şi că nu va avea nevoie de o nouă rundă de finanţare în acest an, dar analiştii sunt sceptici faţă de aceste predicţii.
 
Pierderi uriaşe
 
Compania pe care Elon Musk a construit-o să introducă viitorul maşinilor electrice ar putea rămâne fără bani în acest an. Tesla cheltuie atât de mulţi bani, încât, fără finanţare suplimentară, există un risc real să rămână fără numerar în 2018.
 
Potrivit Bloomberg, compania „arde” peste 6.500 de dolari pe minut.
 
Tesla produce trei maşini - modelele S şi modelul 3 şi SUV-ul Model X - la singura sa fabrică de asamblare auto, situată în Fremont, California. 
 
Compania intenţionează să fabrice un camion electric, o nouă maşină sport roadster şi un crossover la gama de producţie în următorii câţiva ani. 
 
În primii şapte ani de existenţă, Tesla a reuşit să revină exclusiv pe fonduri private şi capital de risc, majoritatea provenind de la Musk însuşi. În 2004, când Tesla a câştigat 7,5 milioane de dolari într-o serie A, Musk a contribuit cu 6,3 milioane de dolari şi şi-a asumat rolul preşedintelui în consiliul lui Tesla. În timpul recesiunii din 2008, în timp ce Tesla s-a luptat să supravieţuiască, Musk a orchestrat vânzarea datoriilor de 40 de milioane de dolari în ajunul Crăciunului, cu câteva ore înainte ca Tesla să fi dat faliment.
 
Chiar dacă Tesla a mai ieşit din astfel de situaţii, analiştii şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la viitorul companiei pe termen scurt.
 
Tesla a încheiat 2017, cu 3,4 miliarde de dolari în numerar şi 9,4 miliarde de dolari în datorii restante. Mulţi analişti cred că Tesla va trebui să strângă din nou bani - şi astya foarte curând.
 
Bruce Clark de la Moody's Investors Service a avertizat recent că Tesla va avea nevoie de încă 2 miliarde de dolari anul acesta, existând riscul ca Tesla să se prăbuşească.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: