Binder, Porsche: Este prea devreme să spunem că firmele de leasing au lăsat în urmă recesiunea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Christoph Binder, CEO Porsche Finance Group FOTO wall-street.ro
Christoph Binder, CEO Porsche Finance Group FOTO wall-street.ro

Pentru o lunga perioada de timp, piata de leasing financiar s-a concentrat pe finantarea auto - in special autoturisme, cat si autovehicule comerciale usoare. In ultimii ani, odata cu scaderea pietei auto, firmele de leasing au inceput sa se orienteze si catre alte piete cu potential de crestere: domeniul energetic, echipamente telecom - IT, utilaje agricole.

Cu toate acestea, "este prea devreme sa spunem ca firmele de leasing au lasat in urma recesiunea, avand in vedere ca dimensiunea pietei este inca redusa (in 2012, piata a reprezentat 42% din cea a anului 2008), marcata de o diminuare semnificativa a segmentului de retail, iar calitatea portofoliilor este sub semnul intrebarii, data fiind incertitudinea evolutiei economiei din Romania si din Zona Euro", apreciaza Christoph Binder, CEO Porsche Finance Group.

Societatile de leasing financiar din Romania au finantat anul trecut achizitii de bunuri in valoare de 1.362 milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere modesta, de doar 1%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011. Finantarile acordate s-au indreptat catre diverse domenii, respectiv 26% (351 milioane de euro) din total au vizat echipamentele, 4% (55 milioane de euro) sectorul imobiliar si 70% (956 milioane de euro) finantarea mijloacelor de transport.

„In 2012, piata a fost mai competitiva fata de anii precedenti. Majoritatea companiilor au incercat sa se extinda pe sectoarele de leasing pentru utilaje de constructii si vehicule comerciale, singurele domenii care au suferit un declin considerabil. Unul dintre factorii care au afectat piata de finantare pentru vehiculele de pasageri a fost schimbarea legislativa referitoare la deductibilitatea TVA-ului in cadrul contractelor de leasing, care a eliminat beneficiile pentru clienti. Mai mult, concurenta s-a intensificat comparativ cu ultimii ani, datorita multitudinii de oferte promotionale pentru finantare auto, a promovarii noilor parteneriate cu importatori si distribuitori auto si a presiunii tot mai crescute asupra marjelor", a daugat Christoph Binder.


Citeşte continuarea materialului pe wall-street.ro

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite