Ionuţ Sociu

Criitic de teatru

Thomas Ostermeier, directorul Teatrului Schaubühne din Berlin şi unul dintre regizorii emblematici ai scenei europene contemporane, care a fost prezent recent la Festivalul de Teatru Interferenţe din Cluj, spune că a făcut parte dintr-o mişcare radicală de stânga şi s-a opus grupurilor neonaziste.

În urmă cu câteva luni, a apărut un articol în Adevărul semnat de Doina Papp intitulat „Tigrul sibian şi realitatea noastră tărcată”. Atunci când l-am citit prima dată m-a indispus, dar cu toate astea n-am reacţionat în niciun fel. Mi-am adus aminte de acest text de curând, după ce am văzut la Odeon ultimul spectacol al Gianinei Cărbunariu, „Tipografic majuscul”.

Năpasta rules. Asta s-a tot scris pe Facebook despre spectacolul lui Radu Afrim în ultima vreme. O astfel de reacţie trebuie luată în serios, asta dacă ne mai pasă cât de cât de fenomenul receptării (o temă ignorată de critica autohtonă) şi dacă vrem să înţelegem importanţa acestui spectacol în contextul teatral contemporan.

Modifică Setările