Eşti gata să faci dragoste sau război? Cercetătorii cred că au găsit răspunsul

Între război şi pace nu-i decât stimularea neuronilor potriviţi. FOTO Reuters

În lumina unor conflicte serioase la graniţa României, discutăm despre o cercetare în domeniul motivelor pentru care ai lupta sau nu. Câţiva cercetători americani cred că au găsit motivul pentru care suntem dispuşi să luptăm sau să facem sex.

Cercetătorii de la Caltech (California Institute of Technology) consideră că e posibil să schimbi foarte uşor comportamentul unui animal, ştiind unde anume sunt stimulii. Ei au experimentat asta pe şoareci de laborator şi au descoperit că folosind pulsaţii de lumină pot stimula acei neuroni responsabili de împerechere şi de atac, notează „The Daily Mail“, citând o lucrare publicată în revista „Nature“.

Dacă neuronii în cauză, identificaţi de cercetători, erau puternic stimulaţi, atunci şoarecii erau dispuşi să atace. Dacă nu, dacă stimulul era slab în intensitate, aceştia erau mai dornici de sex. Studiul coordonat de Hyosang Lee demonstrează că decizia, care poate părea la extreme, e în fapt controlată destul de uşor.

Cercetătorii au folosit impulsuri luminoase transmise fie prin LED-uri montate pe capetele şoarecilor, fie prin fire conectate la creierul acestora. Descoperirea neuronilor responsabili de aceste activităţi s-a făcut prin identificarea unei proteine responsabile de captarea estrogenului, un hormon sexual produs în mare parte de organele sexuale feminine şi într-o anumită măsură de cele masculine.

Regiunea identificată drept responsabilă pentru starea de calm şi de conflict.

Studiul arată şi că estrogenul poate fi foarte important în definirea agresivităţii la masculi, deşi hormonul dominant este testosteronul care defineşte trăsăturile acestora. Asemănarea dintre şoareci şi oameni e că hipotalamus are o structură similară, iar aceste rezultate pot fi relevante pentru comportamentul uman.

[<a href="//storify.com/razvanbaltaretu/descoper-mai-multe-subiecte-din-tiin" target="_blank">View the story "Descoperă mai multe subiecte din ştiinţă" on Storify</a>]