Cum a vrut un om să salveze BlackBerry: Android ajungea să fie ecosistemul folosit şi compania ar fi fost IBM a Canadei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BlackBerry este în situaţia în care Motorola s-a regăsit cândva. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
BlackBerry este în situaţia în care Motorola s-a regăsit cândva. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

BlackBerry a anunţat de curând că este deschisă ofertelor de colaborare şi că este interesată de un partener strategic. Pe scurt, s-a scos la vânzare. Totuşi, în 2012 un om a vrut să salveze BlackBerry cumpărând compania şi transformând-o în ceva similar IBM. Cum ar fi putut ajunge BlackBerry să folosească Android?

Robin Chan dorea să cumpere BlackBerry în 2012 şi şi-a căutat câţiva prieteni cu care să strângă suma necesară de bani. A reuşit să adune un miliard de dolari, dar îi mai lipseau alte cinci, astfel că n-a reuşit. Compania a continuat pe aceeaşi strategie şi anul acesta a prezentat BlackBerry 10, platforma care ar fi trebuit s-o ajute. Nu prea s-a întâmplat până acum. De curând, Chan a explicat planul său din 2012, notează Quartz.

Project BBX“ se numea planul prin care Chan voia să facă din BlackBerry o companie puternică din nou. El s-a inspirat de la cum a acţionat IBM, alegerea unei politici orientate pe companii, şi a decis în strategia sa să renunţe la divizia hardware, fie vândută, fie închisă, iar partea software ar fi folosit Android oferit companiilor. Desigur, dispozitivele ar fi fost mai puţine, iar Alicia Keys în niciun caz nu avea de ce să devină creative director.

Proiectul lui Chan a fost asamblat între iunie şi august anul trecut, la 6 luni după ce Thorsten Heins a devenit directorul companiei canadiene. IBM a realizat acelaşi lucru pe care Chan l-a prevăzut pentru BlackBerry cu diferenţa că gigantul american activa în domeniul PC-urilor. A vândut Lenovo şi s-a concentrat doar pe corporate. „În esenţă, ceea ce am fi făcut ar fi fost o lovitură de stat“, a apreciat Chan strategia sa, menţionează The Verge.

Utopie sau realitate? Chan consideră că BlackBerry ar fi o forţă pentru companii

image

BlackBerry încă este o marcă puternică prin nume, cum este şi Apple, considera Chan, iar cum americanii au acces şi succes foarte mare în rândul utilizatorilor obişnuiţi la fel s-ar fi descurcat canadieni printre oamenii de afaceri şi marii directori ai lumii. Heins s-a concentrat mai mult pe concurenţa directă cu deja stabiliţii giganţi ai pieţei, Google şi Apple, în timp ce a pornit cu BlackBerry 10 aproape debutant.

Cum ar fi arătat linia de produse, dacă BlackBerry ajungea la Chan? El ar fi îmbrăţişat ideea de tablete, pe când Heins a spus că nu este în vederile companiei pentru următoarea perioadă. Telefoanele cu tastatură fizică ar fi continuat să fie lansate, împreună cu smartphone-uri cu ecran de cel puţin 4 inci. Nu este cu mult diferită strategia de cea din prezent, dar publicul ar fi fost altul. În ciuda trecerii unui an de la acea propunere de cumpărare, Chan consideră că se mai poate face ceva cu BlackBerry. 

„S-a pierdut ceva din acea inerţie, dar strategia de a deveni o companie care oferă Android pentru alte companii încă sună bine, dar ar putea fi o soluţie târzie pentru a salva BlackBerry drept companiei independentă“, a afirmat Chan.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul. 

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite