Donald Trump vs. Google Images. Inamicii internauţi ai preşedintelui SUA au făcut ca portretul său să fie afişat la căutarea după termenul „idiot“
0Prima pagină cu rezultate afişată de motorul de căutare Google Images pentru termenul „idiot“ abundă în imagini cu preşedintele SUA, Donald Trump.
Oricine poate testa căutarea şi va obţine acelaşi rezultat.
Cum s-a ajuns aici? În parte, această abundenţă de imagini cu Trump în lista de rezultate pentru această căutare se datorează (sau este cauzată) de faptul că hitul „American Idiot“ al trupei Green Day a fost folosit pe post de coloană sonoră de către manifestanţii anti-Trump din Marea Britanie, săptămâna trecută, când liderul de la Casa alba a făcut o vizită de lucru în Regatul Unit. Nu este însă doar atât. După vizita lui Trump, în mediul online a avut loc o adevărată campanie de amplificare a acestei asocieri dintre imaginea lui Trump şi termenul de căutare „idiot“, mai ales prin aprecierea de către utilizatori a unui articol de pe Reddit care conţinea o fotografie a preşedintelui SUA şi cuvântul „idiot“.
Nu este prima dată când algoritmul de căutare al Google dă astfel de rezultate care pot fi considerate incorecte, dar compania a refuzat constant să modifice rezultatele căutărilor, preferând adesea să afişeze anunţuri prin care explica de ce sunt afişate unele rezultate.
Înaintea alegerilor din SUA din 2016, căutările după termenul „rapist“ (violator, n.r.), generau rezultate în care cel puţin cinci din primele 10 imagini afişate erau fotografii ale fostului preşedinte american Bill Clinton. În 2004, când căutările după termenul „evreu“ afişau o caricatură ce înfăţişa un personaj cu un nas mare şi coroiat, Google a refuzat să şteargă imaginea din rezultate şi a publicat anunţuri prin care explica de ce printre rezultate sunt şi site-uri şi imagini antisemite.
Influenţa acestui tip de campanie online este totuşi temporară asupra rezultatelor căutărilor din Google Images, mai ales dacă interesul publicului pentru subiect scade, algoritmul Google fiind influenţat de mii de factori atunci când calculează relevanţa unei pagini web pentru o anume căutare.