Cum găseşti maşina care ţi se potriveşte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai bine de jumătate din români solicită un drive-test înainte să-şi cumpere maşina personală pentru a constata dacă autoturismul se potriveşte stilului de condus şi aşteptărilor lor. Suntem influenţaţi de prieteni şi de familie când alegem să dăm banii pe o anumită maşină. De multe ori, drive-testul este decisiv!

Răzvan s-a decis în mai puţin de două zile ce maşină să-şi cumpere. Are autoturism de două luni şi nu regretă afacerea făcută. “Am căutat pe site-urile dealerilor maşinile care se potriveau aşteptărilor mele din punctul de vedere al designului şi al preţului”, povesteşte Răzvan.

A ales un Ford Focus, însă printre preferinţele lui s-au regăsit şi Toyota Avensis, Opel Astra şi Skoda Octavia. Decizia finală a venit după ce a dat mai bine de 10 telefoane prietenilor, pasionaţi de maşini sau care conduc modele care rămăseseră pe lista lui scurtă.

“Părerea prietenilor, dar şi oferta dealerului m-au ajutat să mă decid”, mai spune Răzvan. Înainte de a semna contractul a solicitat şi un drive-test.

Producătorii de autoturisme încearcă să-şi atragă clienţii prin prezentări detaliate pe site şi oferte speciale, însă recunosc că cei mai mulţi dintre cumpărători ajung în showroom chiar la recomandarea familiei sau a prietenilor.

“Decizia în cazul cumpărării unui model este puternic influenţată şi de o recomandare venită din partea prietenilor, a familiei sau a altui posesor de autoturism. 44% din clienţii Avia Motors care doresc să-şi cumpere o Skoda ajung în showroom la recomandarea cuiva.

În cazul clienţilor Alto Syncro Seat procentul este mai mare – 62%”, ne-a declarat Irina Şchiopu, Marketing Director Avia Motors Skoda şi Alto Syncro Seat. 

Decizia finală, la drive-test

Specialiştii recomandă însă ca decizia achiziţionării unei maşini să fie luată numai în urma unui drive-test, mai ales că investiţia este mare, iar autovehiculul va fi condus de proprietar cel puţin doi-trei ani de la data achiziţionării.

Prin această opţiune, cel care vrea să-şi cumpere un autovehicul îşi poate da seama dacă maşina se potriveşte cu stilul său de condus, dacă este îndeajuns de spaţioasă pentru nevoile sale şi dacă cele mai utile comenzi sunt aşezate la îndemână.

“Avantajele de a face un drive-test sunt multiple, el având în principal rolul de a răspunde în mod real unor întrebări precum : «Stau bine în scaun?»,  «Bordul este ergonomic şi la fel de frumos ca în fotografii?», «Cum se aude motorul?»,  «Cum ia virajele?»,  «Cât loc este în portbagaj?»”, spun reprezentanţii dealerilor auto.

Testând autoturismul, clienţii se conving asupra performanţelor sale, crede şi Dragoş Grapinoiu, Marketing Manager Mazda România. În prezent, aproximativ 50% din clienţii dealerilor solicită un drive-test. “52% din clienţii Avia Motors Skoda şi 78% din cei ai Alto Syncro Seat solicită un drive-test înainte de a achiziţiona o maşină”, mai spune Irina Şchiopu.

Cerinţele şi aşteptările clienţilor cresc odată cu segmentul din care face parte modelul dorit, iar drive-testul devine un lucru necesar, precizează şi reprezentanţii Mazda.

Ți-am luat cadou pe patru roţi

Dealerii auto încearcă să-şi atragă clienţii la final de an prin promoţii. “Lunile noiembrie-decembrie sunt profitabile din punctul de vedere al vânzărilor pentru că unii români îşi cumpără maşini drept cadouri de Căciun”, spun aceştia.

Chiar dacă numărul de maşini noi a scăzut în ultima perioadă din cauza invaziei second-hand provocate de modificarea taxei auto, producătorii mizează pe oferte. 

Teste tehnice pentru second-hand

“Avem consilieri de vânzări care se identifică cu valorile mărcii pe care o vând şi pentru faptul că 80% dintre ei conduc zilnic marca pe care o promovează clienţilor”, mai declară Irina Şchiopu de la Avia Motors.

Specialiştii spun că în 2009 vânzările de autovehicule noi vor scădea cu 10-20%. Şi dealerii de maşini second-hand oferă posibilitatea unui drive-test. În cazul maşinilor rulate, un rol important îl au testele tehnice pentru detectarea anumitor defecţiuni, în defavoarea testelor de condus.

Grabă românească

Consilierii au frecvent şi surprize. “Pentru clienţi contează de multe ori termenul de livrare. Am avut clienţi care au renunţat la anumite dotări pe care le doreau la maşină sau la culoarea pe care o cereau, doar pentru că nu aveam pe stoc o maşină care putea ajunge în garajele lor mai repede”, afirmă consilierii din showroom.

De obicei, termenul de livrare variază de la o lună la trei luni. “Au fost şi clienţi care au vrut chiar maşina expusă în showroom”, au mai spus aceştia.

Nu sări etapele!

De cele mai multe ori, entuziasmul ne face să ne grăbim. Specialiştii spun însă că nu trebuie să trecem peste anumite etape atunci când dăm banii pe o maşină.

Primul pas este compararea mai multor modele de maşini pe site-uri specializate şi configurarea lor pe paginile de internet ale dealerilor. Atenţie, de regulă, preţul afişat pe site corespunde unei versiuni cu dotări mai puţine, iar configurarea autoturismului îţi poate arăta preţul real.

Vizita la showroom. Aici poţi vedea dacă maşina pe care ţi-o doreşti este la fel de atractivă ca pe internet. În plus, sfaturile consultanţilor angajaţi de dealeri ar putea fi de un real folos. Aceştia sunt la dispoziţia clientului pentru a oferi informaţii despre performanţele tehnice ale maşinii, despre termenele de livrare, dar şi despre ofertele distribuitorului.

Sfatul prietenilor cunoscători. Aceştia pot fi de folos în măsura în care lucrează în domeniul auto şi vorbesc fără să fie subiectivi.

Programează-te la un drive-test. Chiar dacă poate dura câteva zile până când vei fi chemat la un drive-test, să conduci câteva minute maşina este de cele mai multe ori un factor decisiv.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite