Femeile pun poze pe net pentru încredere
0Doamnele folosesc site-ul de socializare pentru a se promova în faţa celorlalţi, cu scopul de a se simţi mai bine cu ele însele. Femeile obsedate de imagine au tendinţa de a posta mai multe fotografii online şi păstrează legătura cu mulţi prieteni pe Facebook.
Cercetătorii au descoperit că femeile se identifică mai puternic cu imaginea şi cu aspectul lor decât bărbaţii. Lucru surprinzător pentru specialişti, care nu credeau că doamnele mai pun un accent atât de mare pe siluetă.
„Rezultatele studiului sugerează diferenţe mari în comportamentul femeilor şi al bărbaţilor, care rezultă dintr-un accent cultural asupra imaginii şi aspectului femeii", spune Michael Stefanone, de la Universitatea din Buffalo, cel care a coordonat studiul, potrivit cotidianului „The Daily Mail".
O formă de reclamă
Stefanone şi echipa sa, formată din cercetătorii Derek Lackaff, de la Universitatea din Texas, şi Devan Rosen, de la Universitatea din Hawaii, au analizat comportamentul online specific reţelelor de socializare.
Au intervievat 311 voluntari şi au analizat atât modul în care ficare participant a folosit Facebook-ul, dar şi factorii de care depindea stima lor de sine. Au analizat timpul pe care îl petreceau femeile şi bărbaţii pentru a-şi gestiona profilul, numărul de fotografii pe care le împărtăşeau, mărimea reţelei de prieteni, dar şi cât de promiscuu era comportamentul lor cu amicii.
„Cei pentru care părerea publicului, aspectul fizic şi superioritatea faţă de ceilalţi contează foarte mult au fost mai dispuşi să împărtăşească fotografii cu prietenii", spun specialiştii, care au observat şi că persoanele cărora le place să petreacă mai mult timp cu familia nu petrec mult timp online.
„Deşi este un stereotip, m-a uimit foarte tare că în 2011 atât de multe femei tinere pun un accent atât de mare pe aspectul lor fizic - în acest caz postând fotografii pe Facebook ca şi când şi-ar face reclamă. Poate că acest lucru reflectă valoarea distorsionată în raport cu aspectul fizic al femeii în cultura populară şi în televiziune", explică Michael Stefanone.
"Studiul sugerează diferenţe mari în comportamentul femeilor şi al bărbaţilor, care rezultă dintr-un accent cultural asupra imaginii şi aspectului femeii."
Michael Stefanone
cercetător