Vizibilitate mai mică în media online pentru marile companii farmaceutice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
GSK este compania cu cea mai mare expunere în media online FOTO: Shutterstock
GSK este compania cu cea mai mare expunere în media online FOTO: Shutterstock

Cele mai mari zece companii farmaceutice din România au avut în primele şase luni ale anului o acoperire în media electronică cu 23% mai scăzută faţă de perioada similară a anului precedent, conform serviciului de media intelligence MedialQ. Paradoxal, anul acesta autorităţile au luat decizii cu impact major asupra industriei.

În intervalul 1 ianuarie – 1 iulie 2013 au fost scrise 3.032 de articole despre grupurile pharma, faţă de cele 3.907 în primele şase luni din 2012. O posibilă explicaţie a paradoxului vine din faptul că anul trecut acestea au dus campanii pentru a determina autorităţile să le rezolve problemele, precum termenele de plată, redeschiderea listei de compensate sau legea clawback.

GlaxoSmithKline (GSK) a fost cea mai vizibilă companie în perioada analizată, cu o acoperire de 812 articole publicate. Pe 27 iunie 2013, a doua zi de la anunţul că GSK va renunţa la fabrica de medicamente de la Braşov, au fost publicate 166 de articole despre compania farmaceutică.

Abbott este singura companie farmaceutică care a avut o acoperire media online mai mare în 2013, cu 158 de apariţii în primele şase luni ale anului curent faţă de 29 de apariţii în perioada similară din 2012.

Sanofi, liderul pieţei de medicamente, s-a confruntat cu cea mai semnificativă scădere de vizibilitate. În perioada analizată din 2013, au fost scrise 365 de articole despre Sanofi, în timp ce, în primele şase luni din 2012, au apărut 624 de articole.  

Asociaţiile private din farmaceutică au fost depăşite de instituţiile publice ca expunere, în intervalul analizat. Despre Ministerul Sănătăţii (MS) au fost publicate 19.432 de articole online, în timp ce Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente a beneficiat de 584 de apariţii.

Cei mai vizibili reprezentanţi ai industriei în mass-media online au fost ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu (15.961 de apariţii) şi secretarul de stat în MS, Raed Arafat (6.715 apariţii). Din zona asociaţiilor private, Dragoş Damian, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România, a beneficiat de cea mai mare expunere (481 de apariţii).

Sănătate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite