STUDIU Pliantele distribuite în cutiile poştale, principala sursă de informare despre ofertele din magazine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
59% din români citesc cu atenţie broşurile FOTO Adevărul
59% din români citesc cu atenţie broşurile FOTO Adevărul

Pliantele distribuite în cutiile poştale reprezintă principala sursă de informare despre ofertele din magazine, depăşind TV-ul şi publicitatea online, iar 59% din români citesc cu atenţie aceste broşuri, rezultă dintr-un studiu privind consumul de publicitate neadresată, realizat de ELMA.

Românii au o atitudine pozitivă faţă de publicitatea în cutiile poştale, pe care o consideră drept cea mai importantă sursă de informare despre ofertele promoţionale ale magazinelor, arată cel mai recent studiu referitor la consumul de publicitate neadresată, realizat de Asociaţia Europeană de Publicitate în Cutiile Poştale (ELMA) în 22 de ţări europene, printre care şi România.

Din studiu rezultă că 59% dintre români citesc cu atenţie pliantele primite în cutiile poştale, femeile într-o proporţie mai mare decât bărbaţii (62% de 56%).

„În segmentul de vârstă 18-24 ani, 59% citesc cu atenţie pliantele distribuite în cutiile poştale, iar în segmentul de vârstă 45-54 ani se află cei mai mulţi utilizatori de pliante promoţionale (68 la sută). Procentul celor care au declarat că ignoră pliantele din cutiile poştale este de doar şapte la sută. 89 la sută dintre persoanele intervievate au declarat că au cumpărat cel puţin o dată prin intermediul internetului, ca urmare a pliantelor distribuite în cutiile poştale. Dintre acestea, 29% au tastat direct adresa site-ului de e-commerce, 11 la sută au utilizat un URL scurt (dacă acesta a fost menţionat), 53% au folosit un motor de căutare şi doar cinci la sută au scanat un cod QR, atunci când le-a fost furnizat”, se arată în studiu.

86% dintre gospodării primesc săptămânal cel puţin un pliant

De asemenea, 59% dintre români sunt convinşi că, prin intermediul materialelor distribuite neadresate, primesc informaţii despre oferte promoţionale la care altfel nu ar avea acces, iar 68% dintre respondenţi doresc să fie informaţi despre ofertele din zona lor de proximitate.

„În România, 86% dintre gospodării primesc săptămânal cel puţin un pliant. În 86% dintre gospodării, pliantele sunt răsfoite de cel puţin doi membri ai familiei. Studiul relevă că pliantele distribuite în cutiile poştale reprezintă principala sursă de informare despre ofertele din magazine, depăşind TV-ul şi publicitatea online", rezultă din studiul citat.

La întrebarea „Ce mijloace de informare preferaţi?”, 67 la sută dintre cei intervievaţi au indicat cutia poştală, depăşind astfel publicitatea online, cu 57 la sută din opţiuni, precum şi televiziunea (53%). Pe următoarele poziţii este emailul (46%), panotajul (42%), publicitatea în presă (36%) şi radioul (26%).

Publicitatea prin pliante în cutiile poştale, utilă

„Publicitatea prin pliante în cutiile poştale este considerată de către consumatori ca fiind mai utilă în comparaţie cu publicitatea prin reviste sau ziare, oricare ar fi produsele promovate. Atunci când sunt promovate magazinele, pentru 37% dintre respondenţi publicitatea prin pliante în cutiile poştale este mai utilă decât cea din reviste şi ziare, faţă de doar 15 la sută, care cred contrariul. Aceste procente sunt 31% versus 16% atunci când sunt promovate oferte de servicii locale, şi 33% versus 16% atunci când sunt promovate restaurante şi livrări de mâncare”, se mai arată în studiul citat.

De asemenea, jumătate dintre respondenţi au apreciat că publicitatea prin pliante este la fel de utilă ca şi cea din reviste sau ziare. „Studiul arată că 76% dintre români au o atitudine pozitivă faţă de publicitate, în general, şi doar şase la sută au o atitudine negativă”, arată iniţiatorii.

Studiul ELMA a fost realizat de către agenţia britanică de cercetare de piaţă Toluna, pe un eşantion reprezentativ de 500 de subiecţi, femei şi bărbaţi cu vârsta peste 18 ani, din toate zonele geografice urbane ale României.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite