STUDIU Aproape 90% dintre românii din mediul urban intenţionează să ofere cadouri de 1 şi 8 Martie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 90% din românii din mediul urban intenţionează să ofere cadouri celor dragi în perioada 1-8 martie, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, care mai arată că orăşenii sunt dispuşi să aloce în medie 180 de lei pentru astfel de cadouri.

Potrivit cercetării, majoritatea respondenţilor intenţionează să ofere cadouri atât de 1 cât şi de 8 martie, doar 1,4% dintre aceştia intenţionând să se limiteze la cadouri sau mărţişoare de 1 martie.

Principalele destinaţii de shopping sunt vânzătorii ambulanţi sau de la târgurile de 1-8 martie (66,2%), centrele comerciale (magazine, supermarketuri, hipermarketuri sau mall-uri) (58,7%) şi florăriile sau vânzătorii ambulanţi de flori (54,8%).

Câţi bani alocă românii pentru aceste sărbători

În ceea ce priveşte suma alocată pentru cumpărăturile de cadouri din perioada 1-8 martie, locuitorii de la oraş cheltuiesc în medie 180,15 lei. Cei mai mulţi dintre aceştia, aproape 60%, vor aloca sume cuprinse în intervalul 100- 299 lei (36,8% vor aloca între 100 şi 199 lei şi 22,3% sume între 200 şi 299 lei).

Din totalul respondenţilor care şi-au exprimat intenţia de a oferi cadouri/mărţişoare pentru a sărbători întâia zi a primăverii, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) şi peste jumătate vor oferi cadouri prietenelor, cartegorie în care nu sunt incluse însă şi iubitele (51,1%).

Cei mai mulţi bărbaţi (86,7%) vor oferi cadouri sau mărţişoare partenerelor de viaţă (soţii/iubite) în timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intenţionează să le dăruiască un cadou mamelor.

Cui oferă cadouri bărbaţii

În timp ce femeile oferă cadouri/mărţişoare mai degrabă persoanelor din familia lor şi prietenelor, bărbaţii au tendinţa de a oferi cadouri femeilor cu care interacţionează în mod curent, şi anume iubita sau soţia şi colegele sau colaboratoarele de serviciu, partenerele de afaceri.

Şi pentru că fiecare regiune a României are propriile sale obiceiuri, nici Sărbătoarea Mărţişorului nu este la fel peste tot. În timp ce, în majoritatea cazurilor, femeia este cea care primeşte un mărţişor de 1 martie, peste un sfert dintre persoanele de gen feminin intervievate în cadrul acestui studiu, care intenţionează să ofere cadouri de 1-8 martie, au declarat că vor oferi cadouri sau mărţişoare şi bărbaţilor.

Moldovencele vor oferi cele mai multe mărţişoare bărbaţilor, aproape jumătate dintre locuitoarele din zona Moldovei exprimându-şi această intenţie.

În ceea ce priveşte tipurile de mărţişoare sau cadouri oferite, majoritatea respondenţilor vor alege să ofere tradiţionalele mărţişoare de pus în piept, florile dar şi mărţişoarele sub formă de brăţară.

Românii din mediul urban vor mai oferi în număr mare bijuterii, dulciuri sau cosmetice sau parfumuri.

Şi femeile vor dărui cadouri

De 8 martie, cea mai mare parte a locuitorilor din mediul urban  (76,0%) oferă cadouri mamelor lor cu acest prilej. De asemenea, 85% dintre bărbaţi intenţionează să ofere cadouri partenerelor de viaţă cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii.

La fel ca şi în situaţia cadourilor de 1 martie, şi de 8 martie femeile vor dărui cadouri mai degrabă persoanelor din familia lor (mamele, bunicile), rudelor (soacrele, mătuşile etc.) şi prietenelor, în timp ce bărbaţii vor oferi cadouri de 8 martie mai degrabă femeilor cu care interacţionează în mod curent, şi anume iubita sau soţia şi colegele sau colaboratoarele de serviciu şi partenerele de afaceri.

În privinţa tipurilor de cadouri oferite, florile rămân de departe în clasament, 73,2% dintre orăşenii care intenţionează să ofere cadouri de 8 martie optând pentru acestea.

Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori să le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele sau parfumurile (30,9%), dulciurile (28,0%) sau obiectele meşteşugăreşti (25,0%).

La nivel declarativ, aproape jumătate dintre locuitorii din mediul urban vor sărbători ziua de 8 martie prin ieşiri în oraş.

Bonusuri oferite de companii 

În ceea ce priveşte beneficii extrasalariale în perioada 1-8 martie, peste jumătate dintre companiile sau instituţiile din România vor oferi astfel de bonusuri.

Din totalul locuitorilor din mediul urban care sunt în prezent angajaţi/salariaţi, peste jumătate (50,2%) au declarat că angajatorul lor va oferi cadouri/beneficii în perioada 1-8 martie, existând posibilitatea ca acest procent să crească, având în vedere că 16,9% dintre persoanele intervievate nu au ştiut sau nu au aflat încă despre un posibil beneficiu extrasalarial la momentul desfăşurării sondajului de opinie, mai arată studiul Mednet.

În cele mai multe cazuri, aceste cadouri/beneficii vor consta în flori, 64,3% dintre respondenţii angajaţi într-o astfel de companie declarând că vor primi aceste beneficii.

Aproape o treime (28,6%) dintre angajatori vor oferi, de asemenea, zile libere, în timp ce 26,3% dintre ei vor oferi dulciuri. Nu în ultimul rând, peste 20% dintre companiile/instituţiile care operează în mediul urban din România vor oferi anul acesta, cu ocazia zilelor de 1 şi 8 martie, bani şi/sau tichete cadou.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite