STUDIU 55% din români îşi cumpără electronicele şi electrocasnicele de pe Internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O dată la 3 luni, cei mai mulţi români optează pentru cumpărături online (26%). Deopotrivă bărbaţi şi femei, majoritatea au vârsta cuprinsă între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie şi statut social ridicat. Pe de altă parte, 21% dintre români fac shopping online o dată la 6 luni.

Atât femei, cât şi bărbaţi, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumpărături online.

Cumpărăturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre români. Pentru această categorie, se constată o diferenţă în funcţie de gen, bărbaţii fiind cu 4% mai mulţi decât femeile (18% /vs./ 14%). Majoritatea celor care achiziţionează lunar produse online au vârste cuprinse între 30-39 de ani şi un nivel ridicat de educaţie şi statut social.

Dintre cei care au făcut cumpărături online cel puţin o dată la 3 luni, peste jumătate au achiziţionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte (45%), parfumuri şi produse cosmetice (39%), cărţi sau CD-uri (27%), jucării sau jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinţei (8%) şi produse alimentare (7%).

Electronicele şi electrocasnicele, preferate îndeosebi de bărbaţi

Electronicele şi electrocasnicele sunt preferate îndeosebi de bărbaţii cu vârste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie mediu şi scăzut. Îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt cumpărate online cu preponderenţă de către femei cu vârste cuprinse între 18-29 de ani şi cu un nivel înalt de educaţie. Parfumurile şi produsele cosmeticesunt preferate tot de aceeaşi categorie de public, acesteia adăugându-i-se însă şi categoria de vâstă 40-60 de ani.

Se constată de asemenea că CD-urile şi cărţile sunt cumpărate cu precădere de persoanele cu nivel înalt de educaţie şi statut social, atât bărbaţi cât şi femei, cu vârste cuprinse între 40-60 de ani.

„Pentru jucării sau jocuri pentru copii, se remarcăîn mod semnificatriv categoria de vârstă 30-39 de ani, neînregistrându-se însă diferenţe de gen ori la nivel de educaţie şi statut social. Privind de această dată spre produsele alimentare şi cele pentru îngrijirea locuinţei, acestea sunt achiziţionate online cu predilecţie de persoanele cu un statut social scăzut”, declară Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare şi Consultanţă, compania care a efectuat studiul.

Pe aceeaşi temă:

Din ce surse atrag trafic magazinele online din România: analiza a peste 200 de business-uri eCommerce

Traficul din motoarele de căutare reprezintă (încă) oxigenul magazinelor online din ţară, acesta reprezentând peste 40% din totalul vizitatorilor, conform unei analize realizate de wall-street.ro, care a luat în calcul peste 230 de magazine online din România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite