PEDITEL 1791, call-center-ul adresat părinţilor, a oferit asistenţă medicală pentru circa 65.000 de copii din România şi Diaspora
0Medicii PEDITEL 1791 au oferit, anul trecut, asistenţă medicală pediatrică, gratuit, non stop prin telefon pentru 65.511 copii din România şi Diaspora, informează reprezentanţii serviciului medical, printr-un comunicat de presă.
La fiecare 5 minute, un copil din România şi Diaspora primeşte asistenţă medicală pediatrică gratuită, non stop prin telefon, din partea echipei medicale PEDITEL. Media apelurilor pe zi a fost de 180, cel mai mare număr de apeluri fiind înregistrat în 19 ianurie, cu un total de 351 apeluri în 24 de ore, informează PEDITEL, printr-un comunicat remis Adevărul.
În topul apelurilor din ţară, judetul Cluj ocupă locul 1 (31% din apeluri= 20.308), urmat de Bucureşti şi Ilfov- 26% din apeluri= 17.033 , Constanţa: 6% = 1.531 apeluri, Prahova, Timis, Iasi, Arges, Brasov, Sibiu - 5% din apeluri= 1.275 apeluri. Apoi, numărul total de apeluri din Diaspora este de 5% = 1275 apeluri , primele 4 ţări din care părinţii apeleaza fiind Marea Britanie, Austria, Italia şi Germania.
Lunile cele mai aglomerate au fost ianuarie, cu 7.835 apeluri şi decembrie, cu 6.157 apeluri preluate. Tot în luna decembrie s-au înregistrat cele mai multe apeluri din Diaspora, din întregul an, 7,3%, se mai arată în document. Medicii Peditel 1791 spun că depun eforturi constante pentru ajutorarea cât mai multor părinţi cu copii, cunoscut fiind disconfortul şi panica pe care un părinte o resimte, mai ales când nu are nicio altă alternativă, siguranţa copilului fiind esenţială.
Febra şi vărsăturile: cele mai dese urgenţe
Principalele probleme medicale pentru care parintii apeleaza servicul Peditel sunt: febră: 22% din totalul apelurilor, vărsături: 19%, diaree: 17%, răceală 16%, tuse 13 %, mai precizează reprezentanţii PEDITEL. Din totalul apelurilor, 71,6% s-au soluţionat cu sfat medical aplicabil acasa în deplină siguranţă pentru copil, doar 3% dintre apeluri fiind direcţionate către serviciul unic 112, iar către Unitatile de Primiri Urgenţe/ Camera de Gardă 10,2% apeluri, iar către consult de specialitate in maxim 48 de ore: 15,2%.
Peditel 1791este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non–stop, funcţionează naţional şi internaţional, fiind o iniţiativă comunitară a Fundaţiei Părinţi din România. Serviciul gratuit PEDITEL1791 este deservit de 15 medici specialişti/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture şi o gardă are 7/10 ore. Serviciul funcţionează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP şi 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.
Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care doreşte să obţină un sfat medical pentru afecţiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgenţe care se vor adresa 112 şi Unităţilor de Primiri Urgenţe. De ţinut însă cont că sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenţie rapidă. Peditel 1791 NU este o alternativă la 112.