Cele mai vânate slujbe. Topul companiilor unde îşi doresc românii să se angajeze

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un studiu recent a arătat care sunt companiile în care românii ar dori să îşi construiască o carieră, dar şi care sunt criteriile în funcţie de care migrează de la un angajator la altul. Nivelul salarial şi siguranţa la locul de muncă sunt două componente pe care angajatul român pune mult preţ.

Google, Microsoft şi Mercedes Benz se numără printre cei mai doriţi angajatori din România, în timp ce RCS/RDS, Kaufland şi Avon se situează în topul celor mai cunoscute companii de pe piaţa locală. 

Concluzia se desprinde din studiul MostLovedEmployers, ediţia 2015, care a analizat peste 170 de companii din 16 industrii. 

Aceeaşi cercetare arată că, dacă industria IT se menţine ca fiind cea mai atractivă, în special pentru tinerii proaspăt absolvenţi de studii superioare, la coada clasamentului se situează domenii precum agricultura, construcţiile şi asigurările, unde angajatorii se confruntă cu mari probleme când vine vorba de retenţia forţei de muncă. 

„Ar trebui să dea dovadă de mai multă creativitate în recrutare”, explică experţii. Un alt motiv care duce la dezinteresul candidaţilor pentru aceste domenii ar fi legat de aşteptările financiare, mai scoate în evidenţă studiul, în cadrul căruia au răspuns persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani.

Salarii nerealiste cerute de cei fără experienţă

De pildă, candidaţii fără experienţă solicită salarii care depăşesc 1.400 de lei, asta cu toate că 40% din cei intervievaţi susţin că ar fi dispuşi să se angajeze pe o leafa lunară de 1.500 de lei. 

Concret, studiul arată că dacă în anul 2013 aşteptările salariale medii ale celor fără experienţă în câmpul muncii ajungeau la aproape 1.300 de lei, situaţia s-a schimbat la nivelul anului 2015, când cei abia ieşiţi de pe băncile facultăţii au solicitat, la primul contact cu angajatorul, un salariu ce depăşea 1.600 de lei. 

Nerealist, afirmă specialiştii în recrutare care, susţin, pe de altă parte, că trecuţi de etapa interviului şi ajunşi faţă în faţă cu potenţialul angajator, candidaţii sunt nevoiţi să dea piept cu realitatea. 

„Cer salarii de 2.000 de lei imediat ce termină facultatea, dar revin cu picioarele pe pământ când dau piept cu piaţa muncii, unde nu li se oferă mai mult de 1.500 de lei, pentru început. În ziua de azi, angajatorii nu te întreabă ce ştii să faci, ci te întreabă ce ai făcut”, a explicat Gabriel Chicioreanu, specialist în recrutare, comentând rezultatele studiului MostLovedEmployers. 

image

De ce şi-ar schimba locul de muncă angajaţii 

În cazul celor cu experienţă, cercetarea mai arată că o creştere salarială de 37% i-ar face pe angajaţi să îşi schimbe locul de muncă, în timp ce beneficiile precum bonusurile de performanţă, al 13-lea salariu şii tichetele de masă contează şi ele în momentul în care o persoană ia în calcul varianta de a pleca într-o altă companie. 

În ceea ce priveşte criteriile luate în calcul atunci când se alege angajatorul, nivelul salarial este indiscutabil pe prima poziţie. Siguranţa locului de muncă se clasează pe locul doi. Cercetarea subliniază că angajatorii pun mult preţ şi pe respectarea contractului de muncă, în timp ce oportunităţile de promovare sunt un alt criteriu important în alegerea angajatorului. 

Echilibrul dintre viaţă privată şi viaţa personală se află abia pe locul şapte, conform studiului.

Acelaşi document indică faptul că 73% din respondenţi şi-ar dori să lucreze în domeniul IT, în timp ce 68% ar fi dispuşi oricând să se angajeze în domeniul auto, iar 54% ar prefera să lucreze în domeniul energiei. 

Topul companiilor preferate de români

Din această perspectivă, Google, Microsoft, Mercedez Benz, BMW Group, Deloitte, Dell, IMB Romania, SAP, Porche şi Continental AG sunt companiile în care mai mult de 50% din respondenţii la studiu şi-ar dori să construiască o carieră. Pe de altă parte, printre cei mai cunoscuţi angajatori se numără şi Lidl şi Orange, Vodafone, McDonalds, Carrefour, Telekom şi Fan Courier, mai arată studiul. 

„Aflăm prin măsurători reale care sunt punctele slabe si punctele forte ale fiecărei companii, care sunt avantajele în faţa competitorilor şi care este diferenţa dintre notorietatea şi atractivitatea lor. Totodată, le oferim direcţiile prin care îşi pot crea strategiile potrivite”, a declarat Alina Anghel, reprezentanta Inspire Group.

Proiectul „Most Loved Employers” este un studiu de piaţă complex, extern, realizat la iniţiativa Inspire Group, prin expertiza Mercury Research, respondenţii având un nivel mediu sau înalt de studii finalizate, din toate domeniile existente în  piaţa din România.

image
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite