Brăţara cu buton de panică, o premieră privind serviciile de îngrijire la domiciliu
0Brăţara cu buton de panică este un dispozitiv prin care persoanele în vârstă, în momentele în care au o problemă medicală, pot trimite un avertisment prin simpla apăsare a butonului roşu sau tastele predefinite ale telefonului legat de un call center. Dispecerul identifică datele pacientului care a solicitat îngrijiri medicale şi poate trimite la faţa locului o echipă specializată.
Fundaţia Crucea Alb Galbenă în parteneriat cu Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti (DGASMB) şi Asociaţia de Ajutor Mutual au prezentat, vineri, Centrul Pilot de Coordonare a Serviciilor Integrate de Îngrijiri la Domiciliu din Capitală, în prezenţa primarului Sorin Oprescu. Acest proiect este o premieră naţională în ceea ce priveşte serviciile de îngrijire la domiciliu acordate vârstnicilor.
Brăţara cu buton de panică. Ce este acest dispozitiv
În cazul în o persoană vârstincă şi cu probleme de sănătate are nevoie de ajutor, acesta poate apăsa butonul roşu de pe brăţară (de tip ceas) sau tastele predefinite ale telefonului legat de un call center.
Dispecerul identifică datele pacientului care a solicitat îngrijiri medicale şi poate trimite la faţa locului o echipă specializată de la Fundaţia Crucea Alb Galbenă, apelează 112 sau trimite către beneficiar cea mai apropiată persoană de pe lista celor care pot interveni imediat.
Din 2014 a fost începută testarea acestor dispozitive, 100 de pacienţi primind o brăţară cu buton de panică. Acest dispozitiv are semnal la o distanţă de aproape un kilometru depărtare de telefon şi nu are nevoie de încărcare, fiind conectată de telefon.
Cum arată brăţara cu buton de panică
Brăţară este tip ceas, confecţionată din silicon medical, rezistentă la apă şi conectată wireless la un telefon cu taste mari, dispozitiv legat direct la Call Center-ul Centrului Pilot.
Brăţară cu buton de panică. Condiţii pentru a beneficia de servicii de îngrijire
Pentru a beneficia de servicii de îngrijire la domiciliu gratuite, solicitanţii trebuie să aibă o pensie de cel mult 1.100 de lei şi să nu locuiască în casa cuiva care ar trebui să aibă grijă de ei.
Cine finanţează proiectul
Directorul general Fundaţiei Crucea Alb Galbenă, Măriuca Ivan a declarat la prezentarea Centrului Pilot de Coordonare a Serviciului Integrate de Îngrijiri la Domiciliu că proiectul este finanţat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti
„În momentul în care ei ni se adresează, asistentele merg şi fac anchetă socială, şi dacă ei răspund criteriilor noastre de evaluare, sunt luaţi în grijă, iar dacă nu, sunt ajutaţi în continuare de noi, dar căutăm sponsori şi alte ONG-uri sau alte instituţii care să-i poată sponsoriza, pentru că absolut toate serviciile oferite de noi sunt absolut gratuite", a afirmat aceasta, citată de Mediafax.
Bugetul proiectului de geolocaţie şi servicii de monitorizare prin call-center este de 59.000 de lei, pentru o perioadă de un an.