Cum se va schimba în 2014 călătoria cu avionul: spaţiu mai mic între scaune, internet wireless la bord şi etichetarea bagajelor de cală de-acasă
0Călătorii cu avionul vor avea parte de o serie de schimbări pe care marii transportatori aerieni le vor impune în 2014.
Printre aceste modificări, jurnaliştii de la CNN enumeră majorarea taxelor pentru schimbarea biletului şi pentru bagaje dar şi posibilitatea de a eticheta bagajul în afara aeroportului.
În SUA, spre exemplu, din ce în ce mai mulţi pasageri vor putea să îşi facă checkin-ul prin programul TSA. Asta înseamnă că, la fel ca înainte de atentatele comise pe 11 septemnrie, pasagerii să nu mai fie nevoiţi să se descalţe şi să îşi pună deoparte obiectele de metal şi aparatele electronice la controlul de securitate.
Cei care analizează schimbările din domeniul curselor aeriene anticipează că marii producători de avioane vor continua să reconfigureze locurile alocate călătorilor, micşorând spaţiul dintre scaune pentru a obţine venituri mai mari. Nu acelaşi lucru se va petrece în partea din faţă a avionului, acolo unde spaţiul pentru locurile premium se va mări pentru cei dispuşi să plătească mai mult.
CNN mai notează că, în paralel cu acest trend, transportatorii aerieni vor pune la dispoziţia călătorilor şi posibilitatea de a-şi încărca la bordul avionului aparatura electronică, precum şi conectivitate la internet wireless. Schimbările vor mai aduce şi servicii personalizate oferite de însoţitorii de zbor, care vor fi dotaţi cu tablete conectate la internet.
Anul 2014 va aduce şi călătoriile transatlantice pentru cei cu bugetul redus. Doi noi jucători pe piaţa transportatorilor au anunţat că vor percepe mai puţini bani decât concurenţa. Este vorba despre norvegienii de la Air Shuttle şi islandezii de la WoW Airlines. Iar Iberia şi Lufthansa au început să experimenteze posibilitatea ca cei care călătoresc cu avionul să îşi imprime şi să îşi ataşeze etichetele pe bagajele de cală încă de-acasă, eliminându-se astfel încă un loc unde trebuie să aştepţi la coadă în aeroport.
În SUA, Comisia Federală de Telecomunicaţii pare a fi gata pentru a le permite pasagerilor posibilitatea de a efectua apeluri telefonice în timpul zborului. Măsura ar putea fi adoptată spre finalul acestui an şi ar putea fi pusă în practică de o serie de companii aeriene.
Ce vor face Boeing şi Airbus în 2014?
Boeing a terminat anul 2013 în genunchi după ce, la începutul anului trecut, a trebuit să reţină la sol toată flota de Boeing 787, compusă din peste 50 de avioane. La începutul acestui an, Boeing va anunţa unde va produce noul model 777x. Decizia ar putea fi limitată de interesele globale în jurul acestui model. Japonezii au făcut deja o propunere de a construi aripile pentru acest model. Tradiţia spune că toate modelele Boeing s-au construit în Washington dar, dacă lucrurile se vor schimba, atunci Washingtonul va pierde cam 27.000 de locuri de muncă!
Airbus anunţă la rându-i schimbări! Compania a început testele pentru modelul A350-900 şi oficialii companiei au anunţat că acest model va dota flota celor de la Qatar Airways în acest an. Totuşi, nu a fost fixată o dată limită, acest lucru putând să se petreacă în a doua parte a anului. Pentru pasionaţii de aviatică mai trebuie spus că Airbus va lansa o versiune noua a modelului popular A330, care a intrat pe piaţă în anul 1994.