Bătaie pe asigurarea flotei Tarom. Ponta dă companiei verde la atribuirile directe şi o scuteşte de licitaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Managerii companiei Tarom sunt mulţumiţi că pot alege singuri compania cu care să încheie poliţele de asigurare FOTO Adevărul
Managerii companiei Tarom sunt mulţumiţi că pot alege singuri compania cu care să încheie poliţele de asigurare FOTO Adevărul

Premierul Victor Ponta a aprobat, marţi, în şedinţa de Guvern, scoaterea companiilor aeriene de sub incidenţa legii privind achiziţiile publice, astfel încât flota companiei Tarom să poată fi asigurată fără organizarea unei licitaţii.

Decizia vine după ce la începutul lunii aprilie, Tarom a anunţat organizarea unei licitaţii, începând cu 1 mai, pentru achiziţionarea de servicii de asigurare a flotei, iar în vederea participării la licitaţie s-au înscris două companii: Omniasig şi Astra Asigurări, compania ce asigură de câţiva ani flota aeriana Tarom. Aceasta din urmă a depus o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), după ce a aflat că şi compania Omniasig a depus o ofertă pentru licitarea contractului ce urmează să fie valabil în următorul an.

În urma contestaţiei depuse de compania Astra Asigurări, CNSC a decis suspendarea licitaţiei. 

Manangerul de comunicare al Astra Asigurări, Gianina Iovănel, a explicat că Astra va intra în competiţie pentru a câştiga contractul de asigurare a flotei Tarom, chiar dacă nu se va mai organiza o licitaţie. „Noi nu avem nicio problemă cu organizarea unei licitaţii sau cu oferta directă companiei”, a spus Iovănel.

Tarom va putea contracta servicii de asigurare

Întrucât contractul de asigurare al flotei expiră la sfârşitul lunii, în şedinţa de Guvern care a avut loc ieri s-a aprobat modificarea ordonanţei de urgenţă care reglementează achiziţiile publice astfel încât companiile de transport aerian cu capital naţional să iasă se sub incidenţa acestei legi. Înaintea şedinţei de Guvern, premierul Victor Ponta a anunţat că va lua această decizie întrucât compania Tarom a încercat să urmeze paşii prevăzuţi de lege pentru asigurarea flotei, însă demersul a fost blocat de anumite interese.

„Au făcut procedura, au vrut să semneze contractul cu o firmă, nu ştiu care, după care o altă firmă, evident Astra domnului Adamescu sau cum îl cheamă, s-a dus la şmecherii de la CNSC care au spus că suspendă licitaţia până nu câştigă Astra şi ne trezim săptămâna viitoare că aeronavele Tarom trebuie să stea la sol şi nu mai zboară”, a explicat premierul Victor Ponta.

Ponta a mai spus că nu ar fi fost nevoie de ordonanţa de urgenţă adoptată ieri, dacă s-ar fi putut pune la îndoială deciziile CNSC, însă „apele celor de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţii nu pot fi tulburate de nimeni că sare Bruxelles-ul”. Luna trecută, oficialii Comisiei Europene au cerut Cabinetului Ponta să evite orice fel de modificări care afectează independenţa acestei CNSC. Asta în condiţiile în care, nu este prima oară când premierul critică dur activitatea acestei instituţii şi îi acuză pe liderii acesteia că ar fi controlaţi politic.

Managementul Tarom e de acord cu decizia premierului

Prin ordonanţa de urgenţă adoptată ieri, Tarom a primit calitatea de autoritate contractantă, pentru a elimina blocajele şi a rezista pe piaţa concurenţială.

Conactat de „Adevărul”, preşedintele Consiliului de Administraţie, Dan Pascariu, a explicat că este de acord cu iniţiativa premierului Victor Ponta de a scoate compania Tarom de sub incidenţa legii privind achiziţiile publice şi chiar că reprezentanţii conducerii companiei au fost cei care au cerut Guvernului să ia astfel de măsuri pentru a spori competitivitatea.

„Tarom nu are preferinţe privind compania ce va asigura flota. Pentru noi e important să fie un sistem competitiv şi actual. Legea achiziţiilor publice prevede un sistem greoi, pentru o companie cum e Tarom care are nevoie de decizii rapide”, spune Dan Pascariu.

Flota Tarom este asigurată de Astra până la sfârşitul lunii

În acest moment, flota Tarom este asigurată de compania Astra Asigurări. Înţelegerea celor două companii include contractul de servicii de asigurare casco pentru aeronave civile şi piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a franşizei casco deductibile la aeronave şi motoare de schimb), dar şi asigurarea de răspundere faţă de pasageri, bagaje, marfă, poştă şi terţi.

„Acest contract a intrat în vigoare la data de 1 mai 2012 şi expiră la data de 30 aprilie 2013. În perioada 2008-2012 prestatorul serviciilor de asigurare menţionate mai sus a fost de asemenea Astra Asigurări, pe baza de contracte cu durata de valabilitate a câte 12 luni, fiecare contract fiind încheiat în urma procedurilor de licitaţie deschisă”, au comunicat reprezentanţii companiei Tarom .

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite