Autostrăzile minciunii

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
autostrada constructie

Mi-a atras atenţia o declaraţie făcută zilele trecute de şeful Companiei de Drumuri, Narcis Neaga, care se lăuda că în România se lucrează la autostrăzi peste media europeană, prin urmare trebuie să fim recunoscători şi nu critici la adresa guvernului, pe această temă.

Din calculele lui Narcis Neaga reiese că România are acum 7,3 km de autostradă în construcţie la 1 milion de locuitori, iar conform Eurostat, în fiecare stat UE pot fi în lucru 6 km de autostrada la 1 milion de locuitori.

Şeful Companiei de Drumuri ştie să citească frumos şi mândru din hârtii, dar cifrele sale nu se regăsesc şi pe teren. Multe lucrări luate de el în calcul sunt încă în faza de proiectare (două loturi din A0-Sud şi sectorul Sibiu-Boiţa), iar la altele, cum e cazul loturilor 3 şi 4 din Lugoj-Deva, lucrările ar trebui să înceapă în câteva luni. Sperăm. Dacă scădem toate aceste lucrări, care nu există încă, din calculele lui Narcis Neaga, mai rămân vreo 100 de km de autostradă la care se lucrează efectiv, de vreo 6 ani încoace. Cam greu să te lauzi cu asemenea „performanţe“.

La acest tablou trebuie adăugate şi ultimele date de la Institutul Naţional de Statistică, potrivit cărora ţara noastră avea, la finalul anului trecut, 28.247 km de drumuri pietruite şi de pământ, reprezentând 32,8% din întreaga reţea de drumuri publice la nivel naţional.

Conform aceloraşi date, România avea, tot anul trecut, numai 823 de kilometri de autostrăzi, reprezentând 4,6% din totalul drumurilor naţionale şi practic de aproape 34 de ori mai mulţi kilometri de drumuri pietruite şi de pământ, respectiv 28.247 kilometri.

Aceste date nu se reregăsesc în declaraţiile şefului de la Compania de Drumuri, dar se regăsesc în realitatea din teren.

Guvernarea PSD-ALDE nu a reuşit să îşi respecte niciuna din promisiunile legate de autostrăzi. Nici un proiect promis nu are termenele respectate, toate au întârzieri, unele proiecte sunt blocate şi zeci de licitaţii au fost amânate. Proiecte importante pentru economia românească, precum Sibiu-Piteşti, Comarnic-Braşov sau Târgu Mureş-Iaşi sunt în aer, fără nicio perspectivă reală.

Despre aceste date ar trebui să vorbească şi Narcis Neaga, şi ministrul Transporturilor, şi premierul României, şi toţi liderii PSD care au promis românilor autostrăzi, drumuri moderne, spitale regionale şi condiţii de viaţă la standarde europene. Promisiunile acestea au fost uitate, iar acum cu siguranţă pregătesc unele noi pentru alegerile viitoare. Cine mai îndrăzneşte să creadă în PSD?

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite