Red Bull Soapbox Race: Goana cu maşini şi adrenalină în Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Una dintre cele mai cunoscute şi mai îndrăzneţe curse din întreaga lume, Red Bull Soapbox Race, ajunge pentru prima dată în România. 70 de echipe şi tot atâtea maşini se vor întrece într-o cursă urbană, în Bucureşti.

Şoferi curajoşi în maşini artizanale, care mai de care mai sofisticate sau mai trăsnite, vor lua startul, duminică, 14 septembrie, în prima cursă Red Bull Soapbox Race din România. Bucureştenii îşi pot petrece ziua de duminică pe Calea 13 Septembrie, acolo unde se vor afla 70 de vehicule nemotorizate construite integral de echipele participante. Doar forţa gravitaţională va fi cea care va pune „bolizii“ în mişcare. Organizatorii spun că „este cea mai trăsnită goană pe patru sau mai multe roţi, unde cele mai importante unelte sunt creativitatea şi bucuria competiţiei“.

Echipele au trebuit să-şi deseneze şi, ulterior, să-şi construiască singure prototipurile, astfel că bucureştenii vor găsi la linia de start diverse modele de maşini cu aspecte stranii şi nume comice: „Cotet-oo-Mobil“, „Miliţia“, „Ionel şi Canibalii“, „Melcul Turbo“, „Calul cu boi al lui Grigorescu“ sau „Goregozaurul“ sunt doar câteva dintre echipele participante.



Echipe din 14 oraşe

image

La prima competiţie de acest gen din România s-au înscris peste 500 de echipe. Doar 70 vor fi însă pe Calea 13 Septembrie în această duminică. Cele mai multe provin din Capitală (48), dar concurenţi din alte 13 oraşe vor pleca în cea mai faimoasă cursă urbană: Cluj Napoca (4), Sibiu (3), Ploiesti (3), Ramnicu Valcea (2), Iaşi (1), Braşov (1), Galaţi (1), Piteşti (1), Petroşani (1), Simeria (1), Slobozia (1), Târgovişte (1) sau Vaslui (1).

Dintre toate, Sibiul oferă şi extremele, ca vârstă, alte participanţilor. Cel mai în vârstă participant are 44 de ani, Adrian Drăgan, de la echipa „Surprise Boat“, în timp ce cel mai tânăr are 18 ani, Tamas David, de la „Indianu’ Iute“. Regulamentul oricum nu permite înscrierea celor cu vârste mai mici de 18 ani. 


Schemă proiect „Ionel şi canibalii vegetarieni“ 

image

Concurenţi din cele mai diverse domenii

Oricine se putea înscrie la acest eveniment atât timp cât desena o schiţă a maşinii, îşi forma o echipă din doi sau patru membri şi respecta regulile impuse de organizatori pentru siguranţa lor, dar şi a spectatorilor. Frânele, direcţia şi casca sunt obligatorii. Şi, chiar dacă o costumaţie tematică este recomandată, piloţii şi copiloţii trebuie să poarte echipamentul impus de regulament.

image

Şi-au făcut timp pentru o astfel de competiţie oameni din cei mai diverşi: de la medici şi artişti la publicitari, jurnalişti sau bucătari. Unul dintre numele cunoscute care va lua startul duminică, în echipa „Ionel şi Canibalii Vegetarieni“, este iranianul Mehrzad Moghazehi, care spune că ideea le-a venit stând de vorbă, „la o sămânţă, în faţa blocului“. Din echipă mai fac parte: Sorin „Firfirica inima rea”, Ionuţ „Ouabei”, Ştefan „Canuta om sucit”. Băieţii s-au descris ca fiind: „Buni bucătari, poeţi, sentimentali dimineaţa şi seara, buni spărgători de semninţe, acrobaţi“.

Rivalii de la Coteţ-oo-Mobilul sunt din Bucureşti şi au pregătit o „ogradă adevărată pe roţi, care va fi pe cât de rapidă, pe atât de interesantă”. Membrii - Radu Daniel Bucur, Adriana Osipov, Petre Cristian Bucur, Silviu Alexandru Udroiu - au deja experienţa de la evenimentele Redbull Flugtag şi povestesc că ideea le-a venit după mai multe propuneri dezbătute şi un vot între prieteni. „Dacă analizăm atent, coteţul se află la originea a numeroase repere contemporane (gastronomice, ce-i drept) – oul ochi, aripile picante sau şaorma cu de toate…”, spune căpitanul Radu Bucur.  

Calea 13 Septembrie se va transforma într-un circuit de racing nemotorizat, iar bucureştenilor li se promite un spectacol memorabil pe care-l pot urmări gratuit. 

Red Bull a organizat până acum zeci de astfel de curse în toată lumea, de la prima cursă în Belgia, în anul 2000, până în Australia, din Africa de Sud până în Jamaica.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite