Cum au găsit autorităţile soluţii pentru a repara imaginea ruşinoasă de la poarta de intrare în UE: gropile din Vama Albiţa, preluate de CNAIR

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gropile din Vama Albiţa
Gropile din Vama Albiţa

Imaginile cu dezastrul rutier din Vama Albiţa, devenite virale în mediul online, au grăbit autorităţile să găsească soluţii pentru reabilitarea infrastructurii rutiere în cel mai mare punct de frontieră de la Estul României.

Infrastructura rutieră din punctele vamale se afla în subordinea ANAF, iar în cazul de la Vama Albiţa, autorităţile aşteptau de mai bine de un an verdictul pentru accesarea de fonduri europene pentru reabilitarea celui mai tranzitat punct de frontieră de la graniţa de est a României. Fondurile europene au întârziat să apară, iar soşeaua din Vama Albiţa a devenit un dezastru pentru conducătorii auto. Disperaţi că rămân cu maşinile suspendate în craterele uriaşe formate în asfalt, şoferii au cerut ajutorul autorităţilor vasluiene, care la rândul lor au înaintat memorii structurilor centrale. 

”Infrastructura rutieră din punctul de trecere Albiţa este aproape impracticabilă, plină de gropi, şi e nevoie urgentă de găsirea unei soluţii legale, pentru a oferi condiţii decente de trafic. Am trimis memorii la Ministerul Finanţelor încă din vara anului trecut şi aşteptăm o rezolvare a situaţiei”, anunţa prefectul de Vaslui, după vizita efectuată la Albiţa.  Însuşi şeful ANAF a fost invitat să vadă dezastrul din vamă la începutul lunii aprilie. 

Urmare a demersurilor efectuate, autorităţile au decis să transfere infrastructura rutieră din Vama Albiţa din subordinea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Iaşi în administrarea Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Imagine indisponibilă

Potrivit protocolului semnat luni, 16 aprilie 2018, DGRFP Iaşi, în calitate de administrator, „transmite spre folosinţă, cu titlu gratuit”, CNAIR, o suprafaţă de 50.142 mp drum, proprietate publică a statului, situată pe raza comunei Drânceni (localitatea Râşeşti, judeţul Vaslui), aferentă Biroului Vamal de Frontieră Albiţa, „pentru asigurarea stării de viabilitate a părţii carosabile în vederea desfăşurării circulaţiei în condiţii de siguranţă şi asigurarea legăturii cu Republica, până la frontiera cu aceasta”. Protocolul a intrat în vigoare de la data semnării şi este valabil până la 31 decembrie 2018, perioadă până la care CNAIR se angajează să întreprindă toate demersurile privind reabilitarea părţii carosabile aferente punctului vamal. 

„Echipele noastre au făcut deja prospecţiunile şi măsurătorile necesare în teren încă de zilele trecute, astfel că începând de astăzi, 17 aprilie, ne putem apuca deja de lucru. Avem acolo utilaje şi echipe de specialişti, care vor începe lucrările pregătitoare, organizare de şantier, frezare, decapare, după care vor urma corecţii de pantă, turnări de covor asfaltic şi marcajele aferente”, a precizat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iaşi. Costul lucrărilor a fost estimat la aproximativ 4 milioane lei, suprafaţa în lucru fiind echivalentul asfaltării a peste 7 km de drum naţional.

Lucrările vor fi efectuate în totalitate în sistem de regie, cu material produs la staţia DRPDP Iaşi de preparare a mixturilor asfaltice de la Vaslui, cu utilajele şi echipele proprii. ”Este o veste bună pentru noi, că s-a găsit soluţia pentru reabilitarea acestei porţiuni de drum, aflată într-o stare avansată de degradare. Cei de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi au trecut la treabă, fiind aduse primele utilaje şi echipe de specialişti, care au început lucrările pregătitoare, urmând ca de joi să se toarne primul covor asfaltic”, a declarat prefectul Eduard-Andrei Popica.

Imagine indisponibilă
Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite