Tinerii aduc un suflu nou pentru lubeniţa de Gottlob. Studentul la mate-info face marketing pentru brandul „Tasty melon“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alexandru Lezeu, student la Facultatea de Matematică-Fizică, se implică în afacerea părinţilor FOTO Ştefan Both
Alexandru Lezeu, student la Facultatea de Matematică-Fizică, se implică în afacerea părinţilor FOTO Ştefan Both

Gottlob-ul, patria lubeniţelor bănăneţe, este în sărbătoare zilele acestea. Fermierii şi-au scos marfa la vedere la Festivalul Lubeniţei.

Cea de a opta ediţie a Festivalului de Lubeniţă, care în acest an a fost programat pentru duminică şi luni, a marcat munca producătorilor îndrăgitelor fructe zemoase, din acest sezon. Ca în fiecare an, fermierii şi-au amenajat standurile pentru a se lăuda cu marfa. Şi, desigur, pentru a vinde. De departe, cel mai atractiv stand aparţine familiei Lezeu, care, în acest an a lucrat şapte hectare de lubeniţă. Lubeniţele sunt etichetate cu „Tasty melon”. Ideea de a face marketing profesionist aparţine mezinului familiei, Alexandru Lezeu. 


„Lubeniţa de Gottlob are deja un nume, dar acum noi am încercat să facem brandul nostru. Să ne diferenţiem un pic de ceilalţi producători. Am dat numele de <Tasty melon>. Am făcut şi un site, avem şi pagină de Facebook, stickere, cărţi de vizită”, a declarat Alexadru Lezeu.
 

Acesta a făcut liceul la Timişoara, iar acum este student la Facultatea de Matematică-Informatică la Universitatea de Vest. Şi-a făcut deja propria firmă în domeniul IT. În sezonul lubeniţei este preocupat de ferma de lubeniţă a familiei de la Gottlob.  

Festivalul Lubeniţei din 2016 FOTO Ştefan Both

„Părinţii se ocupă de cultivarea lubeniţei de peste 20 de ani. Eu am încercat să îi ajut încă de mic copil. Cum am putut. În fiecare an tot mai mult. Am încercat să fac o campanie de marketing în acest sezon, aşa cum nu au mai făcut alţi producători. Încercăm să explicăm oamenilor că lubeniţa unde este stickerul respectiv este bună, nu trebuie să îşi facă probleme de provenienţa mărfii”, a mai spus Lezeu.

Sezon afectat de ploile din primăvară

Trei săptămâni de ploi şi grindină de la începutul verii a afectat culturile de lubeniţă de la Gottlob. Recoltarea lubeniţei a început cu întârziere. 

„Este destul de slăbuţ acest sezon pentru noi. Depinde acum de fiecare prin ce a trecuit. Noi am fost afectaţi de grindină. Ne-a întârziat cultura trei săptămâni. Nu am prins preţ, am început să vând cu preţuri mici. Noi oferim lubeniţă şi pentru mai multe magazine din Timişoara”,  a declarat Lia Lezeu, mama lui Alexandru. Pe lângă lubeniţă, familia Lezeu se ocupă cu porumb şi grâu. 

Festivalul Lubeniţei din 2016 FOTO Ştefan Both


 

Concurenţa este acerbă pe piaţa lubeniţei. Principalii concurenţi pentru gottlobeni sunt oltenii care aduc lubeniţa de la Dăbuleni.

„Nouă ne merge destul de prost. Cei din Oltenia au ocupat pieţele. Inclusiv Piaţa Mehala. S-au instalat cu camioane şi microbuze şi aduc lubeniţa lor de la Dăbuleni. Nu ştiu care e soluţia. Nu le poţi interzice să vină să vândă. Mai e ceva. Când ei rămân fără marfă vin şi cumpără de la Gottlob, apoi le vând tot sub brandul de Dăbuleni”, a mai adăugat Alexandru Lezeu. 

Producţie de aproximativ 10 mii de tone 

Fermierii se aşteaptă anul acesta la o producţie de 10 mii de tone de pe cele aproximativ 250 de hectare cultivate, ceea ce înseamnă că vor avea lubeniţă până la sfârşitul lunii august. În ciuda condiţiilor meteo, care au dat peste cap socotelile multor ferimieri din Gottlob, am întâlnit şi producătorii de mulţumiţi. Printre ei este şi Ioan Popa, care a lucrat două hectare.
 

„Nu am o cultură foarte mare, dar sunt mulţumit. A fost un pic de grindină, un pic de vijelii, dar am reuşit să trecem peste ele. Calitatea ne ajută. Eu vând mai mult prin en-gros, prin centre comerciale, prin pieţe”, a afirmat Popa. 

Festivalul Lubeniţei din 2016 FOTO Ştefan Both

Ciprian Nastor are trei hectare şi e nemulţumit de cum se vânde lubeniţa. „Nu este o sezon aşa de grozav cum ar fi trebuit. Nu se vine aşa de bine marfa ca în ultimii ani. Producţie este, cu desfacerea avem probleme”, Ciprian Nastor

Marcă înregistrată la OSIM

Lubeniţa de Gottlob este marcă înregistrată la OSIM, din 2014.  Este un brand în zona de vest, în Timiş, Caraş-Severin şi Arad. În momentul de faţă, lubeniţa pleacă de la Gottlob cu 0,50-0,80 lei pe kilogram şi ajunge pe masa oamenilor cu aproximativ doi lei. Dar fructele zemoase şi dulci se vând şi peste hotare, în ţări precum Austria, Ungaria, Cehia, Germania. 
 

Festivalul Lubeniţei de la Gottlob continuă pe tot parcursul zilei de luni. Cel mai aşteptat eveniment este concertul îndrăgitei formaţii rock Compact, care va concerta de la ora 22.00. După concert va fi discotecă în aer liber. 
 

Citeşte şi:


Povestea celor trei pastori care cultivă lubeniţă la Gottlob. Absolventul de teologie şi filosofie care preferă munca în câmp
 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite