Timişoara: Raliu într-un sat din Timiş, cu un copil de 13 ani la volan (GALERIE FOTO)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Timişoara: Raliu într-un sat din Timiş, cu un copil de 13 ani la volan (GALERIE FOTO)
Timişoara: Raliu într-un sat din Timiş, cu un copil de 13 ani la volan (GALERIE FOTO)

Singurul loc unde un tânăr sub 18 ani poate conduce cu viteză o maşină de rally-cross se află în comuna Diniaş, din judeţul Timiş

Un băiat de 13 ani a avut oportunitatea de a conduce o maşină care poate rula până la 180km/h pe noul circuit inaugurat astăzi pentru piloţii dependenţi de trasee dificile. Armond Kozak, din Oradea, a concurat astăzi la prima ediţie a concursului „Rally Cross Timiş 2009”, alături de alţi 22 de piloţi cu vârste cuprinse între 15 şi 35 de ani.

„Am fost primul care a făcut cele trei ture de circuit din prima manşă, nu am deloc emoţii, iar în viitor vreau să fiu pilot de maşini”, a descris băieţelul, familiarizat cu volanul de la 3 ani. „Nu ştiu ce se întâmplă, dar la toate concursurile de karting, are ghinionul să ajungă pe podium”, a adăugat râzând tatăl acestuia.

 Cei doi au avut grijă să tuneze maşina adecvat pentru cursă, în propriul lor garaj. Astfel, automobilul băiatului avea în interior un singur scaun, bări de protecţie şi un extinctor, făcând faţă cu brio circuitului acoperit cu zgură.

Teren dificil

Florin Isac, iniţiatorul construirii primei piste cu teren accidentat în Timiş şi organizatorul evenimentului, a descris cât de dificilă este parcurgerea circuitului de un kilometru. „Piloţii trebuie să fie foarte atenţi, iar maşinile au suspensii mai bune şi chiar cauciucuri mai pronunţate pentru a face faţă terenului”, a precizat organizatorul concursului.

Cel mai învârstă pilot, Giany Wagner, de 35 de ani, a declarat că are emoţii. „Nu se compară cu asfaltul, este mai greu de controlat”, a precizat Wagner, un pilot cu o experienţă de doi ani.

Reguli ferme

Piloţii au rulat în două manşe, a câte trei ture de circuit, şi au urmărit să scoată un timp cât mai bun. Peste 20 de arbitrii au împânzit circuitul în toate curbele, pentru a urmări eventuale penalizări. Aceştia au fost atenţi ca roţile maşinilor să nu iasă de pe circuit şi să nu meargă în sens invers.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite