Timişoara: Cătălin Cazacu un biker în căutare de aventură
0Tânărul este pilot profesionist de motociclism şi membru al Lotului Naţional. A fost prezent la Reşiţa, împreună cu „Timişoara Bikers”, la un miting moto.
Profil
Născut - 11 mai 1984
Educaţie - Student la Facultatea de Automobile din Braşov
Ocupaţie - Ppilot, membru al Lotului Naţional şi al CS Taifun Racing Timişoara
Familie - necăsătorit
Campion şi vicecampion naţional de motociclism, Cătălin Cazacu are pasiunea pentru motoare de la tatăl său, Paul Cazacu, pilot de raliu. Prima motocicletă a primit-o de la mama sa, pe când avea numai 11 ani. „Era o motocicletă rusească, cu pedale. Atunci a intrat în mine microbul”, şi-a amintit pilotul. În acelaşi an s-a apucat de carting la Palatul Copiilor din Timişoara. „Ştiu că aveam un profesor pe care îl chema Berbecel, dar n-am făcut mai mult de câteva săptămâni”, a spus Cătălin.
Campion naţional
Din momentul în care l-a întâlnit pe Lucian Popovici, pentru Cătălin Cazacu a început performanţa. S-a înscris ca pilot la „Lupo Racing” Timişoara, după ce Lucian i-a dat o motocicletă de 50 cmc, cu care a reuşit să câştige „Clasa Junior III”. Cătălin a concurat şi la clasa Super Sport 600 cmc şi la Super Bike 1.000 cmc. „Sponsorul pe care l-am avut s-a retras, am rămas şi fără motocicletă şi nu îmi permiteam să rămân pe două fronturi, aşa că am ales Super Sport”, a mai spus Cazacu. La aceste categorii, Cătălin a reuşit performanţa de a ieşi campion al României şi pe circuit, şi pe aeroport.
Ca şi Ionel Pascotă, Cazacu a avut probleme cu Federaţia Română de Motociclism, care i-a retras ilegal titlul de campion anul trecut. Pentru a putea să lupte pentru drepturile sale, dar şi pentru a atrage cât mai mulţi tineri, Cătălin şi-a făcut, împreună cu alţi prieteni, propriul club: Taifun Racing Timişoara. Team Managerul Cosmin Cosmescu a fost ales membru în comisia de viteză a FRM şi Cătălin speră că anul acesta va fi mai corect pentru el.
Antrenamente la Serres
„Vrem profesionalism şi performanţă. Ne-am ocupat mult de imaginea noului club pentru că vrem suport pentru performanţă”, a spus timişoreanul. Iniţial, părinţii lui nu au fost de acord cu ceea ce face, pentru că este o ocupaţie destul de periculoasă, însă atunci când au văzut că are rezultate nu au mai spus nimic.
Pentru că participă şi la concursuri internaţionale, anul acesta Cătălin a avut parte de o motocicletă nouă. Pilotul şi-a testat noua achiziţie pe pista de la Serres. Cazacu va concura anul acesta cu o Honda CBR 600 RR, model 2009. El va mai avea două sesiuni de antrenament înainte de startul sezonului, ale căror costuri vor fi suportate de federaţiile din România şi Ungaria. Timişoreanul şi-a ajustat motocicleta pentru înălţimea şi greutatea lui. Pe 11 aprilie, la Brno are loc prima etapă din Romanian Super Bike.
Întrebări şi răspunsuri
De ce la şcoală la Braşov?
Acolo a făcut şi tatăl meu, Paul Cazacu, facultatea şi a vrut să studiez şi eu acolo.
Ce obiectiv ai pentru 2009?
Dacă reuşesc să mă clasez pe unul din primele patru locuri la Campionatul Est European pot să particip la finala Campionatului European de la Albacete, ceea ce îmi doresc tare mult.
Ce planuri ai pentru anul acesta în afara competiţiilor?
Lucrez la un proiect ce presupune o şcoală de pilotaj. Am în vedere cursuri atât teoretice cât şi practice, un curs de două sâmbete, care să iniţieze doritorii în tainele pilotării motocicletelor.
ce-i place
Cazacu e pilot şi în timpul liber, deşi face şi kick-boxing de şapte ani şi, evident, are mici afaceri cu piese de schimb, motociclete, consumabile şi service.
ce nu-i place
Nu-i place minciuna, comoditatea oamenilor şi perversitatea acestora, care e tot mai des întâlnită. Nu-i plac drumurile din ţară, e nemulţumit că nu avem autostrăzi, de circuit moto nici nu pomeneşte.