„Bate vântul” în buzunarele dealirilor de automobile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările de maşini noi au scăzut, anul acesta, faţă de perioada precedentă, cu până la 80%. Reprezentanţii showroom-urilor locale spun că clienţii lipsesc cu desăvârşire, iar atunci când le calcă pragul, se uită şi apoi pleacă.

Piaţa locală de automobile traversează cea mai proastă perioadă din ultimii ani. Vânzările înregistrează o scădere de aproximativ 60-80%, în comparaţie cu anul trecut. Dealerii autorizaţi de pe piaţa târgovişteană au avut de suferit în primele luni ale acestui an pe fondul crizei financiare şi a reticenţei băncilor în ceea ce priveşte acordarea de credite. Cele mai afectate sunt reprezentanţele mărcilor de automobile cu preţuri care nu sunt accesibile oricui, în timp ce mărcile low-cost o duc ceva mai bine. „Vânzările merg slab rău în acest an, în comparaţie cu anul trecut. Problema ţine de creditare, băncile nu mai oferă credite aşa uşor. Situaţia nu este deloc mulţumitoare”, spune Bogdan Bucăloiu, director de vânzări Top Brand, dealer autorizat Peugeot.

Vânzările de Seat au scăzut cu 60%

Dealerii din Târgovişte spun că piaţa nu îşi va reveni prea curând. Mai mult, aceştia se aşteaptă la ce e mai rău în lunile următoare. Hyundai a înregistrat scăderi ale vânzărilor de aproximativ 80%, în primele luni ale acestui an fiind achiziţionate doar cinci maşini. „Vânzările merg foarte, foarte rău. Oamenii nu mai au bani şi se orientează spre maşini mai ieftine. Nu ştiu dacă situaţia se va redresa, însă nu cred că vom mai vinde nimic dacă nu scădem preţurile. Vor mai cumpăra de la noi doar cei care sunt iubitori ai mărcii Hyundai”, concluzionează Adrian Gligoraş, director de vânzări Premium Auto, dealer autorizat Hyundai.
Într-o situaţie grea se află şi reprezentanţa Seat. „La nivel local, vânzările de maşini Seat au scăzut cu 60%. Nu este mulţumitor, însă sperăm că piaţa îşi va reveni cât mai curând”, spune Andreea Mihai, director de vânzări Meco Prod, dealer  autorizat Seat.

Salvarea poate veni prin programul Remat

O şansă de a ieşi din impas o poate reprezenta programul Remat, care ar putea creşte puţin vânzările, însă şi în acest caz mai avantajate ar fi mărcile low-cost, care sunt mai accesibile târgoviştenilor. „Cam 90% din achiziţiile din acest an au fost făcute prin programul Remat. Statul a avut inspiraţie bună prin implementarea acestui program, care a diminuat ascensiunea pieţei second-hand, acesta fiind un lucru bun. Rezultate foarte bune le-au avut mărcile low-cost precum Dacia sau Chevrolet, însă semne bune s-au văzut şi la mărcile de maşini cu preţuri ceva mai ridicate”,  adaugă Andreea Mihai.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite