Vechimea scoate la pensie tramvaiele din municipiul Reşiţa
0Confortul iese din discuţie, atunci când vine vorba despre tramvaiele sau autobuzele care îi deservesc pe reşiţeni, din cauza vechimii. Municipalitatea ia în calcul pentru anul 2010 ca variantă modernă de transport urban pe linia CFR, între Gara Reşiţa Sud şi Reşiţa Nord.
„Dintre toate mijloacele de transport în comun cu care am călătorit în România, la Reşiţa sunt printre cele mai rele, asta dacă raportez preţul biletului la condiţiile pe care le oferă”, a spus reşiţeanul Attila Fodor. „Mirosul din tramvaie este cel mai enervant. Şi este aşa, pentru că mijloacele de transport în comun sunt second-hand”, s-a revoltat şi Raluca Crîsta, o tânără reşiţeancă.
Destinaţie incertă
Pentru anul 2010, planurile Primăriei sunt blocate. „Am organizat licitaţie, ca să cumpărăm 15 autobuze noi. Valoarea ofertei este de 2,1 milioane de euro, dar din păcate licitaţia a fost contestată, iar firma în cauză a primit câştig de cauză pe nedrept, de la Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor”, a declarat primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu.
Edilul şef a adăugat că firma în cauză nu a înregistrat contestaţia în termenul legal. Iar acum urmează alte căi de atac. „Ne gândim să apelăm la instanţă, ca să remediem această problemă”, a adăugat primarul Reşiţei. Singura problemă este că întrega procedură mai blochează pentru câteva luni accesul reşiţenilor la confort.
Situaţia tramvaielor se complică. Pe lângă vechime, calea de rulare a tramvaielor a distrus în timp şi drumurile. În şosele au apărut adevărate cratere, iar şansele de schimbare a căilor de rulare sunt zero. „Schimbarea căilor de rulare a tramvailor din Reşiţa ar costa municipalitatea 40 de milioane de euro, bani pe care ne gândim să îi obţinem prin depunerea unui proiect”, a spus Ioan Simion Purec, directorul tehnic al aparatului de specialitate al primarului.
Planuri futuriste pentru transport
Municipalitatea ia în calcul pentru anul 2010 ca variantă modernă de transport urban pe linia CFR, între Gara Reşiţa Sud şi Reşiţa Nord. Deşi optează pentru aceasta, Primăria este dependentă în acest caz de finalizarea Planului Urbanistic General, care va oferi mai multe soluţii şi referitor la fluidizarea transportului în comun.
CITEŞTE ŞI ALTE PROIECTE DE INVESTIŢII ALE PRIMĂRIEI REŞIŢA PE:
Luni 11 ianuarie 2010: