Părinţii cu bebeluşi din Oradea sunt feriţi de birocraţie printr-un parteneriat
0Dan Pontoş este primul tată care şi-a înregistrat copilul la Biroul de Naşteri. Municipalitatea doreşte, prin deschiderea biroului, să simplifice modalitatea de înregistrare a nou născuţilor şi să scutească părinţii de drumuri inutile.
Începând de astăzi, tăticii își pot înregistra copiii fără să mai facă drumuri până la primărie, în timp ce merg în vizită la soțiile internate după naștere. Biroul de Înregistrări Nașteri funcționează la parterul Spitalului de Obstretică și Ginecologie, cinci zile din șapte. "În primă fază biroul va fi deschis publicului trei zile, de la 7.30 la 15.00, pe urmă vom stabili programul în funcție de cerințe", a declarat Cristian Popescu, șef serviciu Stare Civilă.
Dan Pontoș a fost în această dimineață primul tătic orădean care și-a înregistrat copilul la noul Birou de înregistrări nașteri din cadrul Maternității din Oradea. "Fetița s-a născut la 17 aprilie și vroiam să mă duc la primărie să o înregistrez, dar mi-au spus cei de la spital că se deschide biroul și am așteptat până astăzi", a spus în această dimineață proaspătul tătic. "Este perfect ce se întâmplă aici, o mișcare lăudabilă, în folosul nostru, al părinților", este de părere orădeanul.
Municipalitatea dorește, prin deschiderea biroului din incinta maternității, să simplifice procedura de înregistrare a nou născuților și să-I scutească pe părinți de drumuri inutile. "Oricum tăticii veneau în vizită. Acum nu mai trebuie să facă și drumuri până la primărie. Vin în vizită și cu un drum înregistrează și copilul", a explicat Cristian Popescu.
El spune, că anul trecut, diferența dintre numărul de copii pentru care s-au ridicat certificate medicale de constatare de la maternitate era mare cu aproape 70 față de numărul copiilor înregistrați la Serviciul de Stare Civilă din cadrul Primăriei Oradea. "Prin deschiderea acestui birou vrem să evităm astfel de situații, când copiii nu sunt înregistrați", a mai spus reprezentantul Serviciului de Stare Civilă. El a adăugat că noul biroul îi scutește de un drum în plus și pe părinții care nu au domiciliul din Oradea și care până acum erau obligați să meargă până la sediul Administrației Social Comunitare din Oradea pentru un certificate în baza căruia primeau alocația pentru copii. "Această adeverință se eliberează acum tot la biroul din incinta spitalului", a spus Cristian Popescu, care a adăugat că din peste 5.000 de femei care nasc annual la Oradea, aproximativ 3.000 sunt din județ.