Coşmar pentru piaţa de publicitate: obiectele publicitare au fost „sparte” de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Florin Topor are şi obiecte utile pe care sunt inscripţionate mesaje de promovare
Florin Topor are şi obiecte utile pe care sunt inscripţionate mesaje de promovare

Piaţa de promovare hunedoreană s-a atrofiat până la cota de avarie a profitului necesar supravieţuirii. Firmele de publicitate au pierdut jumătate din clienţii din anii trecuţi,  cu toate că au redus tarifele cu circa 30 la sută.

Producătorii hunedoreni de publicitate outdoor, brichete cuplate cu pixuri personalizate sau stickere de promovare a brandului, spun că anul 2009 a fost un coşmar pentru piaţa de publicitate.
Firma lui Florin Topor este una dintre cele mai importante de pe piaţa hunedoreană a produselor de promovare. El spune că bugetele de publicitate de mii de lei în anii 2006-2007 s-au atrofiat în 2009 la cote ridicole.

Firme desfiinţate
Un client mi-a solicitat o soluţie pentru promovarea unui fast-food. I-am propus ceva la modă şi nu prea scump: o bornă kilometrică ornamentată cu stichere cu trimiteri la local. Ideea i s-a părut super clientului. Surpriza cea mare a venit în momentul comunicării costului lucrării de 160 de lei. Suma l-a descurajat pe întreprinzător care a dat înapoi spunând că alocarea acestor bani pentru promovare i-ar dezechilibra bugetul. E incredibil, dar pentru multe din IMM-urile hunedorene, echilibrul financiar se ţine în sume de ordinul a câtorva sute de lei. Acesta este adevărul”, spune Florin Topor.  Portofoliul de advertiseri pe piaţa hunedoreană a scăzut cu 50 la sută în primele nouă luni din acest an.
Ca să nu piardă toate comenzile, întreprinzătorul a redus  în acest an toate tarifele cu aproximativ 30 la sută. Pierderea la două capete a sacrificat profitul în acest an şi a compromis programul de investiţii preconizat. „Pentru 2009 aveam în plan achiziţionarea unui router gravator cu laser şi a unui echipament pentru execuţia de broderii. Sunt 10.000 de euro pe care i-am avut la începutul anului şi pe care criza ne-a obligat să-i folosim ca şi capital de lucru”, spune întreprinzătorul.

Pizzerii şi saloane de cosmetică
În perioada 2007-2008 cănile, brichetele, pixurile personalizate, bannerele erau comandate de firme din absolut toate domenile de activitate. În acest an, compania lui Florin Topor nu a primit comenzi decât din partea unor firme pe care criza nu le-a afectat în prea mare măsură sau care au avut o ofertă extraordinară. „În 2009 am trăit din comenzile de flyere date în principal de pizzerii şi de saloanele de cosmetică. Comenzile acestui tip de clienţi nu a scăzut de la începerea crizei. Am mai avut comenzi sporadice de pliante din partea unui fabricant de mobilă şi a unei companii care vinde sisteme de alarmă ”, a mai spus interlocutorul.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite