Istoria unui transport marin macabru. Cum a navigat cargoul Carpaţi, timp de patru luni, cu un mort la bord

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Corgoul Carpaţi
Corgoul Carpaţi

Cargoul Carpaţi a fost nevoit să navige timp de patru luni având la bord trupul neînsufleţit al şefului mecanic, care a murit după o operaţie de apendicită.

Şeful mecanic de pe Cargoul Carpaţi a murit în timpul voiajului care a avut loc în perioada decembrie 1934 – mai 1935. Nava sub pavilion românesc, construită în anul 1913, transporta cherestea.

În timpul voiajului a decedat şeful mecanic al navei, din cauza unei apendicite acute, care, deşi operată la un spital din Anglia, după opt ore de la intervenţia medicală i-a fost fatală, scrie Constantin Cumpănă, autorul volumului „Amintiri despre o flotă pierdută“.

În clipa când şeful mecanic a resimţit durerile crampelor din zona abdominală, nava Carpaţi trecuse de Capul Finisterre (Spania), iar comandantul a intenţionat să-l transborte pe un vapor de pasageri englez, care urma să ajungă înaintea cargoului în primul port, dar acţiunea a eşuat din cauza furtunii, nava românească sosind cu mare greutate în portul Grimsby (Anglia).

După decesul camaradului lor, echipajul a decis înmormântarea defunctului în Anglia, dar, în ultima clipă, a sosit un ordin de la Direcţiunea Serviciului Maritim Român, potrivit căruia trupul celui decedat trebuia îmbălsămat şi adus în ţară.

Dacă acest ordin ar fi întârziat puţin, îndeplinirea lui ar fi fost imposibilă, deoarece o lege specială, tradiţională, din acea vreme din Anglia, interzicea preluarea celor decedaţi după înmormântare, ei devenind cetăţeni englezi şi, deci, nu puteau fi luaţi din patria lor.

În această situaţie, cargoul Carpaţi şi-a continuat voiajul cu mortul la bord, timp de patru luni. La sosirea în portul Constanţa, în luna mai, nava a intrat cu drapelul în bernă.

Vă mai recomandăm:

FOTO VIDEO Mărturii din Iad. Ultimul supravieţuitor de pe Independenţa: „Am deschis gura morţilor pentru a-i recunoaşte“

FOTO Poveştile unui comandant de navă: „În 1989, am crezut că ungurii au intrat în Ardeal“
 

Titanicul românesc. 25 de ani de la scufundarea navei Mogoşoaia. Mărturia unui supravieţuitor: „Vasul s-a scufundat în câteva minute“


Don Giovanni, piratul de la Sulina. Cum a reuşit fostul marinar să înşele autorităţile şi să rămână cu marfa ilegală şi cu despăgubirea

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite