Constanţa: EXCLUSIV Ultimul petrolier românesc, vândut la fier vechi FOTOGALERIE
0Histria Topaz a fost predată firmei turceşti pe 8 ianuarie, iar sâmbătă nava a părăsit Portul Constanţa. Preţul de pornire a licitaţiei a fost de 3,5 milioane de dolari.
Flota României a mai sărăcit cu o navă. Este vorba de Histria Topaz (fostă Bucşani), vândută unei firme care o va duce la fier vechi. Preţul de pornire a licitaţiei a fost de 3,5 milioane de dolari.
GALERIE FOTO CU CE A MAI RĂMAS DIN FLOTA ROMÂNIEI
Mai citiţi şi:
Constanța: Din flota României au mai rămas şase nave
Formalităţile de predare – primire au fost semnate pe data pe 8 ianuarie, iar nava a plecat din ţară sâmbătă 22 ianuarie.
La sfârşitul anului trecut, din flota României mai rămăseseră şase nave: tancul petrolier Histria Topaz, cargoul Albatros, ferry-boat-urile Eforie şi Mangalia, precum şi RO-RO-urile Sammarina M şi Sammarina A. Până în 1990, sub pavion românesc erau înregistrate peste 300 de nave.
Aflată în proprietatea Petrom, nava a fost scoasă la licitaţie şi vândută de curând. O firmă turcească a achiziţionat-o pentru a o vinde la fier vechi.
Construită la Şantierul Naval Galaţi
Nava Histria Topaz (fostă Bucşani) este un tanc petrolier fără corp dublu care aparţine acum Petrom, ce a preluat-o de la Histria Shipmanagement a magnatului Gheorghe Bosînceanu.
„Practic, navele cu un singur corp au murit de când a început criza, de mai bine un an. La sfârşitul acestui an, ele vor muri şi din punct de vedere comercial“, declară Gheorghe Bosînceanu. Tancul petrolier Histria Topaz a fost construit în 1987 la Şantierul Naval Galaţi şi are o capacitate de 39.750 tdw.
În ultimul an, nava a fost în Şantierul Naval Constanţa. „Noi am încheiat managementul pentru această navă“, a precizat Bosînceanu.
Autoritatea Navală Română (ANR) semnalează faptul că vasul va trebui scos şi din exploatare. „Conform normelor internaţionale de siguranţă a navigaţiei, din octombrie, navele fără dublu corp trebuie scoase din exploatare“, precizează Paul Brânză, directorul general ANR.
Deşi vasul a părăsit România, el figurează la ANR ca fiind încă sub pavilion românesc, noul proprietar nesolicitând radierea lui.