Buzoienii pot cere reducerea facturii cu 30%, dacă le curge apă ruginită la robinet
0
Buzoienii pot cere reducerea facturii la apă cu 30 la sută, dacă dovedesc că au avut la robinet apă cu impurităţi. Primarul Constantin Boşcodeală (PSD) a anunţat că buzoienii care vor mai avea probleme cu calitatea apei potabile pot solicita la Compania de Apă reducerea facturii pentru perioada cu probleme la furnizarea de apă. În caz că vor fi refuzaţi sunt rugaţi să se adreseze direct primarului.
Sunt frecvente cazurile în care buzoienii se plâng atât dispeceratului Companiei de Apă cât şi OPC-ului că la robinete le curge apă cu rugină. Li se explică imediat că apa conţine impurităţi doar atunci când vine cu presiune. Desele plângeri au determinat autorităţile locale să emită o hotărâre de consiliu local, în iunie 2014, ”pentru stabilirea unor măsuri privind îmbunătăţirea calitativă a apei furnizată populaţiei de către operatorul Societatea Comercială Compania de Apă S.A. Buzău”.
La Articolul 2 se arată că În cazul în care Societatea Comercială Compania de Apă S.A. Buzău nu respectă parametrii de calitate stabiliţi prin contract pentru apa furnizată la branşamentele existente la limita de proprietate a blocurilor de locuinţe sau locuinţelor individuale, operatorul va reduce valoarea facturilor pentru perioada calculată, prin acordarea de bonificaţii de 30%/lună din valoarea facturată.
De asemenea, potrivit Articolului 3, ”Bonificaţia prevăzută la art. 2 din prezenta hotărâre nu se acordă dacă Societatea Comercială Compania de Apă S.A. Buzău a anunţat anterior utilizatorii cu privire la executarea lucrărilor de între-ţinere, reparaţii, modernizări, extinderi, devieri, branşări de noi utilizatori, etc., precum şi cu privire la posibilitatea la reluare a furnizării apei sub parametrii calitativi”.
Potrivit hotărârii, reprezentantul legal al asociaţiei de proprietari sau locuinţei individuale va sesiza dispeceratul operatorului cu privire la furnizarea apei sub parametrii calitativi, cu indicarea asociaţiei de proprietari, blocului de locuinţe sau locuinţei individuale, inclusiv cu datele personale de identificare, dispecerul de serviciu va înregistra ora sesizării şi va anunţa de îndată laboratorul de analize al operatorului pentru preluarea probei de apă aflată în posesia persoanei care a formulat sesizarea, precum şi a probei de apă de la branşamentul aflat la limita de proprietate al imobilului.
De asemenea, reprezentantul laboratorului va prelua probele de apă pe bază de proces-verbal, sub semnătura persoanei care a formulat sesizarea şi semnătură proprie, cu indicarea în procesul-verbal a orelor de preluare. Probele de apă vor fi analizate în laboratorul operatorului, iar reprezentantul laboratorului care a efectuat analiza probelor va propune conducerii companiei, prin buletinul de analiză, acordarea sau nu a bonificaţiei prevăzută de hotărâre.
Primarul Constantin Boşcodeală a anunţat că buzoienii care vor mai avea probleme cu calitatea apei potabile pot solicita reducerea de 30% pe lună la Compania de Apă. În caz că vor fi refuzaţi sunt rugaţi să se adreseze direct edilului şef. La rândul lor, reprezentanţii Companiei de Apă spun că până în prezent hotărârea din iunie nu a ajutat pe nimeni să reducă factura cu 30 la sută.