Primăria cu sapa, CFR-ul cu mapa
0Primăria Capitalei se angajează să suporte toate lucrările la noua staţie intermodală de la Pasajul Basarab, iar CFR-ul pune la dispoziţie doar terenul. Protocolul de cooperare între administraţia locală şi Compania Naţională de Căi Ferate Române a fost aprobat de consilieri în ultima şedinţă a CGMB.
Municipalitatea se obligă prin protocolul cu CFR să finanţeze şi să realizeze proiectarea şi execuţia lucrărilor de la staţia de tramvai pe Podul Hobanat. Şi gardul de beton ce delimitează proprietatea CFR va fi reparat tot de Primărie. Municipalitatea va finanţa şi lucrările de montare a copertinelor de protecţie, gardurile de siguranţă spre linia de cale ferată, la capetele peroanelor nr. 1 şi nr. 14, se arată în Hotărârea de Consiliu.
Staţie între piloni
Zona Gării Basarab va deveni odată cu finalizarea lucrărilor la Pasajul denivelat Basarab, un nod de transport local prin amenajarea unei staţii intermodale. Astfel, tramvaiele vor avea staţie şi pe Podul Hobanat, troleele, autobuzele şi taxiurile vor opri sub pod, în faţa gării. De aici, călătorii care folosesc aceste mijloace vor avea accesul facilitat către Gara de Nord, Gara Basarab, zona Griviţa şi metrou cu ajutorul unor lifturi, scări şi pasaje rulante.
În faţa Gării Basarab vor opri toate mijloacele de transport. Staţia va fi amplasată în dreptul pilonului de la podul ce traversează căile ferate de lângă aceasta.
Drumurile destinate circulaţiei maşinilor vor fi plasate pe o parte şi pe alta a staţiei de tramvai. Tot din punctul intermodal bucureştenii vor avea acces la lifturi, trotuare şi scări rulante care să le uşureze legăturile spre alte mijloace de transport.
„Este cel mai mare punct intermodal din ţară. Se va realiza schimbul de călători între toate sistemele de transport public. Avem trenuri, avem metrou, avem tramvaie, avem taxi. Sunt toate mijloacele de transport public adunate într-un singur punct”, a declarat Ion Dedu, şeful Direcţiei de Infrastructură din Primăria Capitalei.
CFR acordă „sprijin“
Reprezentanţii căilor ferate pun la dispoziţie pentru noul proiect terenul, personal calificat pentru supravegherea lucrărilor şi planurile de arhitectură. „Comapnia Naţională de Căi Ferate va permite accesul reprezentanţilor Primăriei Municipiului Bucureşti pentru realizarea lucrărilor de întreţinere şi reparare a mijloacelor fixe nou create“, potrivit noului acord.
8 milioane de euro pentru Podul Băneasa
Aleşii locali au votat în recenta şedinţă şi proiectul privind reabilitarea în regim de urgenţă a Podului Băneasa de peste calea ferată Bucureşti-Constanţa, cu o lungime de 288 de metri. Construcţia va fi gata în 10 luni, iar consolidarea va costa peste 12 milioane de euro. Finanţarea va fi asigurată din bugetul propriu al Primăriei Generale a Capitalei, iar din suma totală aproximativ 8 milioane de euro sunt alocaţi construcţiei şi montajului, 600.00 de euro organizării de şantier, taxe şi comisioane, iar 2 milioane de euro sunt destinate proiectării şi asistenţei.