Cea mai mare comandă din ultimii 15 ani pentru şantierul naval din Brăila. Opt nave de mare capacitate vor fi livrate în Kazakhstan

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prima tablă a primei nave construite în contract a fost debitată într-un cadru festiv   FOTO Florentin Coman
Prima tablă a primei nave construite în contract a fost debitată într-un cadru festiv   FOTO Florentin Coman

Şantierul naval „Vard” Brăila a dat, marţi, 6 septembrie, startul celei mai mari comenzi primite în ultimii 15 ani. Nu mai puţin de opt nave de mare capacitate va trebui să livreze şantierul brăilean, în următorii doi ani, unor beneficiari care le vor folosi la transportul unor utilaje din domeniul petrolier, pe Marea Caspică şi pe un fluviu de pe teritoriul Kazakhstanului.

Directorul “Vard” Brăila, Laurenţiu Rusinoiu, a declarat că, pentru a putea fi onorată la timp această comandă, va fi nevoie de mărirea numărului de angajaţi ai şantierului, fiind posibilă şi contactarea unor subcontractori. În momentul de faţă, pe platforma şantierului naval brăilean lucrează circa 2.000 de oameni, dintre care 1.400 sunt angajaţi ai “Vard”, iar restul de 600 sunt salariaţi ai unor firme care au subcontractat lucrări ale “Vard”.

Directorul Rusinoiu nu a putut să precizeze deocamdată câte angajări se vor face. “În urma unei analize, se va stabili numărul de angajaţi de care avem nevoie. Vom apela în primă instanţă la cei pe care îi avem în baza de date, de la disponibilizările din perioada mai dificilă pe care am traversat-o în ultimii doi ani. Evident că vom căuta să aducem oameni care au calificarea necesară”, a spus şeful şantierului naval brăilean, care în prezent este deţinut de grupul de firme norvegian „Vard”.

Anul trecut, în contextul lipsei acute de comenzi, şantierul naval brăilean a trebuit să pună pe liber 20% din totalul angajaţilor.

Vapoarele din comanda actuală sunt destinate navigaţiei în ape fluviale şi marine din zona Mării Caspice, fiind concepute pentru transportul de module preasamblate şi turbine de gaz pentru câmpurile petroliere din Kazakhstan. Navele vor fi operate de firma Topaz Energy and Marine şi de partenerii acesteia, companiile Kazmortransflot, Blue Water Shipping şi Tengizcherroil. În total, grupul norvegian “Vard” va trebui să le livreze companiilor respective 18 nave. Pe lângă cele opt construite de Vard Brăila, alte patru vor fi făcute la Vard Tulcea, iar şase vor fi realizate la Vard Vung Tau, în Vietnam.

“Din cele opt nave care se vor construi la Brăila, trei au lungimea de 113,3 metri şi pescajul maxim de 4 metri şi vor naviga numai în Marea Caspică. Celelalte cinci au lungimea de 123 metri şi pescajul de 3 metri şi pot naviga atât pe mare cât şi pe râuri interioare. Fiecare navă va asigura condiţii standard de locuire pentru un echipaj format din 18 persoane”, se arată într-un comunicat de presă al “Vard” Brăila. Primele două nave trebuie să plece din Brăila în lunile august, respectiv septembrie 2017.

Tăierea primei table de oţel destinate construirii uneia dintre cele opt nave s-a făcut, marţi, într-un cadru festiv la care au participat directori executivi şi reprezentanţi ai grupului Vard, dar şi ai firmelor beneficiare ale contractului. Circa 20 de oficiali îmbrăcaţi la patru ace au descins în incinta şantierului, fiind conduşi protocolar de directorul Laurenţiu Rusinoiu până la secţia de debitare, unde una dintre maşinile de tăiere automată cu plasmă fusese pregătită pentru ceremonia primei incizii aplicate unei plăci de oţel ce va intra în componenţa uneia dintre cele opt nave.

Grupul Vard, cu sediul central în Norvegia, operează 10 şantiere navale, dintre care cinci în Norvegia, două în România (la Brăila şi Tulcea), două în Brazilia şi unul în Vietnam. De asemenea, mai deţine participări la capitalul unor companii româneşti precum “Vard Electro” - producător şi furnizor de componente electrice şi servicii de instalaţii electrice, “Vard Piping” - producător de ţevi şi “Vard Accomodation” - amenajări interioare.

Citiţi şi

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite