Bistrița: Electrica, acuzată de proastă comunicare
0Bistriţenii sunt furioşi că nu sunt anunţaţi prin afişe de întreruperile de curent care le strică electrocasnicele. Protecţia Consumatorilor a convenit cu furnizorul de energie electrică să fie puse afişe la acele scări de bloc unde se fac lucrări. Însă, SC Electrica Bistriţa susţine că nu are personal pentru a pune afişele.
Zeci de oameni din Bistrița-Năsăud au depus reclamații la Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud (CJC BN) că întreruperile de curent nu sunt anunțate din timp și că li s-au stricat electrocasnicele din locuințe. Aceștia sunt furioși și consideră că furnizorul de energie electrică ar trebui să-i înștiințeze din timp, nu să afle accidental de la vecini sau din presă.
43 de oameni din Nepos
Șefa CJPC BN, Dina Suciu, spune că 43 de oameni din satul Nepos, comuna Feldru, au depus, la începutul lunii în curs, o reclamație la sediul CJPC BN prin care își manifestau nemulțumirea legat de faptul că desele întreruperi de curent i-au lăsat fără electrocasnice. „Cei 43 de consumatori au reclamat faptul că au rămas des fără curent și că din acest motiv li s-au stricat aparatele electrice din case. Am vorbit cu furnizorul și am reușit să-l convingem să facă în zonă o lucrare pentru ca oamenii să nu mai aibă astfel de neplăceri", spune Dina Suciu.
Aceasta mai afirmă că, până la mijlocul lunii martie, 14 bistrițeni au depus reclamații pe aceeași temă la sediul instituției. „Nu toată lumea citește ziarul în care furnizorul anunță întreruperile sau ascultă radioul",adaugă șefa CJPC BN.
„Nu e corect!"
Unul dintre bistrițenii rămași fără curent este Vasile Nae (foto) de pe strada Octavian Goga, blocul nr. 2, scara B. Locatarul zice că nu sunt anunțate deloc întreruperile și că se trezesc pe nepusă masă că nu au curent în apartament. „Stau de 40 de ani în acest oraș, dar nu am auzit o dată să fim anunțați că se fac reparații la rețeaua de tensiune. Ar trebui să fim informați. Nu e corect, e o situație neplăcută pentru că ni se pot distruge electrocasnicele", afirmă bistrițeanul, în vârstă de 70 de ani. Acesta susține că Bistrița ar trebui să aibă o dublă alimentare de energie electrică.
Articolul buclucaș
Consumatorii trebuie informați din timp, prin afișe la fața locului. „Am convenit cu S.C. Electrica să fie puse afișe la scara blocurilor unde vor avea loc astfel de lucrări pentru ca oameni să știe. În articolul 6 din contractul de prestări servicii încheiat între Electrica și consumator se prevede obligativitatea furnizorului de a anunța prin mass-media și/sau afișaj întreruperea alimentării cu energie. Acel și/sau e o exprimare confuză de care cei de la Electrica uzează", susține Dina Suciu.
De cealaltă parte, conducerea Electrica afirmă că nu dispune de personal pentru a lipi afișe la scările blocurilor unde au loc reparații la rețea. „Respectăm standardul de performanță în domeniu care prevede anunțarea în presă cu 15 zile înainte a lucrărilor. Sunt doar doi oameni într-o tură. Nu am cum să-i pun să lipească afișe", susține directorul Electrica din BN, Alexandru Roman.