Trafic rutier dificil între Sebeş şi Alba Iulia. Coloana de maşini se întinde pe mai mulţi kilometri
0Traficul rutier pe DN 1, între Sebeş şi Alba Iulia, se desfăşoară cu dificultate, vineri ca urmare a derulării pe timpul nopţii a unor lucrări de raparaţii a carosabilului în zona podului de peste râul Mureş. Coloana de maşini se întinde pe mai mulţi kilometri.
Lucrările de reparaţii la podul peste râul Mureş, pe DN1 Alba Iulia – Sebeş, au fost reluate de joi seara. Muncitorii au acoperit carosabilul cu plăci metalice, în zona rosturilor de dilataţie, pe sensul Sebeş – Alba Iulia. Astfel, conducătorii auto sunt nevoiţi să traverseze podul cu viteză redusă.
„Au început lucrările la fantele de dilatare la podul peste Mureş, pe un sens (Sebeş-Alba) şi sunt acoperite cu ceva capace foarte înalte, aşa o să fie tot timpul până termină, am făcut o oră de la Sebeş până după pod”, a scris un şofer, pe reţeaua de socializare Facebook.
Lucrările de reparaţii la pod au fost amânate din prima săptămână a lunii august, din cauza aglomeraţiei pe DN1 cu ocazia desfăşurării festivalului UNTOLD de la Cluj-Napoca. După finalizarea lucrărilor de asfaltare, au început operaţiunile de înlocuire a rosturilor de dilataţie. Şoferii au la dispoziţie ruta ocolitoare DJ 107A Pâclişa – Vurpăr, variantă la DN1 Alba Iulia – Sebeş. Lucrările sunt derulate de TKT Tehnologii şi Tensionări SRL Bucureşti, pe baza unui contract în valoare de aproximativ 500.000 de lei. Termenul limită este 22 septembrie, iar lucrările se desfăşoară etapizat.
Potrivit IPJ Alba, perioada de execuţie este de 2 luni (pe timp de noapte). Activităţile ocazionate de aceste intervenţii se desfăşoară, de luni până vineri, doar în intervalul orar 20:00 – 07:00, iar în zilele de sâmbătă între orele 18:00 şi 10:00, respectiv duminica între orele 19:00 şi 07:00. Pe timpul efectuării lucrărilor, traficul este dirijat alternativ, prin utilizarea instalaţiilor de semaforizare amplasate la cele două capete ale podului.
Podul peste râul Mureş este unul dintre cele mai importante obiective de acest gen pentru infrastructura rutieră din Transilvania, fiind tranzitat zilnic de zeci de mii de vehicule. Acesta a fost reabilitat complet în anul 2010, printr-o investiţie de 2,4 milioane de lei. De atunci, însă a mai fost doar reparate gropile ce au apărut în carosabil.