Măsuri speciale la Consiliul Judeţean Alba şi la structurile subordonate: acces limitat şi testarea temperaturii la intrare
0Consiliul Judeţean Alba a anunţat o serie de măsuri la nivelul judeţului şi în ceea ce priveşte instituţiile subordonate, pentru limitarea infectărilor cu coronavirus.
Activităţile cu publicul vor fi restrânse şi vor fi amânate sau anulate evenimentele publice. Potrivit unui comunicat de presă, în contextul situaţiei create de extinderea virusului COVID-19, Consiliul Judeţean Alba instituie următoarele măsuri pentru a asigura continuitatea activităţii şi pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu COVID-19 la nivelul instituţiilor şi societăţilor comerciale din subordinea sa.
Aceste măsuri intră în vigoare începând de marţi, 17 martie 2020 şi vor fi aplicate până la ridicarea restricţiilor impuse de răspândirea infecţiei cu virusul COVID-19.
CONSILIUL JUDEŢEAN ALBA
- ACCESUL PUBLICULUI este limitat, iar zona destinată acestuia se dezinfectează permanent.
- evitarea contactului direct cu cetăţenii;
- evitarea contactului direct între angajaţii aparatului de specialitate;
- ACCESUL ÎN CLĂDIRILE INSTITUŢIEI se va face doar în urma testării temperaturii şi dezinfectării fiecărei persoane;
- limitarea participării la evenimente publice cu caracter de masă şi în general în locuri aglomerate;
- efectuarea dezinfecţiei săptămânal în toate spaţiile instituţiei;
- suspendarea activităţilor, proiectelor culturale, economice şi educative cu public atât la sediile instituţiei cât şi în deplasare;
- acţiuni de informare a personalului cu privire la modul de prevenire şi limitare a efectelor epidemiei cu COVID-19;
- toţi angajaţii Consiliului judeţean Alba şi angajaţii instituţiilor societăţilor comerciale subordonate au completat chestionare în vederea identificării posibilelor cazuri care au intrat în contact cu un caz suspect/ confirmat cu COVID-19; Acestea au fost transmise către DSP Alba;
- concediul de odihnă neefectuat, aferent anului 2019, va fi efectuat de către tot personalul începând cu data de 18.03.2020. Activitatea fiecărei direcţii/ serviciu/ compartiment se va asigura cu minimul de personal.
- păstrarea normelor de igienă de către angajaţi – dezinfectarea şi curăţarea suprafeţelor din instituţie de cel puţin două ori pe zi;
- dezinfectarea şi amplasarea, în spaţiile comune şi în grupurile sanitare, de materiale dezinfectante;
- achiziţionarea materialelor de protecţie şi a materialelor dezinfectante;
DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI ALBA
- accesul persoanelor în incinta instituţiei se va face controlat doar prin intrarea A-intrarea principală;
- depunerea documentelor pentru întocmirea dosarelor de evaluare pentru încadrare/reîncadrare în grad de handicap nu se mai realizează la sediul DGASPC, ci prin intermediul poştei, poşta electronică sau transmiterea lor prin intermediul primăriilor de domiciliu;
- persoanele care au depus dosarele de reevaluare nu se vor mai prezenta la comisiile de specialitate;
- deplasările la domiciliu a specialiştilor pentru evaluarea cazurilor nedeplasabile în vederea încadrării în grad de handicap sunt suspendate;
- cazurile noi programate la evaluare în perioada 17 martie – 16 aprilie şi care suportă reprogramare vor fi reprogramate telefonic;
- pentru cazurile noi programate a căror documente expiră în perioada stării de urgenţă se va propune încadrarea în grad şi tip de handicap pentru o perioadă de 30 de zile;
- tot personalul din cadrul centrelor de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi va intra
- începând cu data de 18.03.2020 în program pe schimburi de 12 ore/zi / 24 ore repaus şi 12 ore de noapte cu 48 de ore repaus;
- concediul de odihnă neefectuat, aferent anului 2019, va fi efectuat de către tot personalul începând cu data de 18.03.2020;
- păstrarea normelor de igienă de către angajaţi – dezinfectarea şi curăţarea suprafeţelor din instituţie de cel puţin trei ori pe zi;
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ ALBA
are un regim special aprobat de Comitetul Director după norme impuse CNSSU
SPITALUL DE PNEUMOFTIZIOLOGIE AIUD
are un regim special aprobat de Comitetul Director după norme impuse CNSSU
SERVICIUL PUBLIC JUDEŢEAN SALVAMONT SALVASPEO ALBA
- se asigură permanenţa în toate bazele de salvare SALVAMONT;
- se dezinfectează toate bazele de salvare SALVAMONT;
- se dezinfectează toate maşinile şi utilajele (snowmobile, UTV) după fiecare intervenţie;
- intervenţia în caz de incident/accident include preluarea apelului de urgenţă prin care se vor solicita suplimentar informaţii pentru a identifica dacă persoana/persoanele au avut contact în ultimele 14 zile cu un caz suspect/confirmat de COVID-19;
- în caz de suspiciune de COVID-19 persoanele care acordă prim ajutor vor purta costume individuale de protecţie şi vor interveni doar împreună cu SMURD şi/sau SAJ
- la sediul instituţiei, în birouri, vor avea acces numai persoanele care lucrează efectiv;
- în bazele de salvare se permite accesul doar echipei de serviciu şi persoanele aprobate de către conducere;
- în maşinile instituţiei au acces doar membri serviciului aflaţi în exercitarea activităţii specifice;
- discuţiile cu persoanele care vin la baza de salvare pentru a solicita asistenţă, sprijin sau informaţii se vor purta
- în afara clădirii, iar în cazul în care este necesară acordarea primului ajutor, acestora le vor fi oferite măşti;
- păstrarea normelor de igienă – zilnic se dezinfectează suprafeţele susceptibile de contaminare;
- achiziţionarea de 5 echipamente speciale de protecţie.
TEATRUL DE PĂPUŞI PRICHINDEL ALBA IULIA
- suspendarea activităţilor, proiectelor cultural-artistice şi educative cu public atât la sediu cât şi în deplasare, în şcoli şi grădiniţe;
- ACCESUL PUBLICULUI este limitat, iar zona destinată acestuia se dezinfectează permanent;
- amânarea Festivalului Internaţional de Teatru „Poveşti”, ediţia a XV-a;
- intrarea angajaţilor în concedii de odihnă neefectuat în anul 2019/ ore suplimentare efectuate până în prezent vor fi recuperate în perioada imediat următoare;
- desfăşurarea muncii la domiciliu, în perioada 17 martie – 16 aprilie, pentru o parte din personalul instituţiei, serviciul artistic-scenă, şi pentru cei care sunt au diverse afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate sau au alte afecţiuni cronice;
- organizarea programului diferenţiat pentru angajaţii din compartimentele administrativ, marketing, financiar-contabil şi juridic;
- păstrarea normelor de igienă de către angajaţi – dezinfectarea şi curăţarea suprafeţelor din instituţie de cel puţin două ori pe zi;
- dezinfectarea şi amplasarea în grupurile sanitare de săpunuri şi şerveţele dezinfectante;
CENTRUL DE CULTURĂ AUGUSTIN BENA
- suspendarea activităţilor, proiectelor cultural-artistice şi educative cu public atât la sediu centrului, cât şi în deplasare;
- suspendarea activităţii Şcolii de arte şi meşteşuguri (cursuri, activităţi educative, activităţi cultural-artistice, master-class-uri, tabere de creaţie etc.)
- LIMITAREA RELAŢIILOR CU PUBLICUL la sediul instituţiei şi utilizarea formelor de comunicare prin e-mail, fax sau telefon.
- intrarea angajaţilor în concedii de odihnă neefectuat în anul 2019/ ore suplimentare efectuate până în prezent vor fi recuperate în perioada imediat următoare;
- organizarea programului diferenţiat pentru angajaţi;
- desfăşurarea muncii la domiciliu, în perioada 17 martie – 16 aprilie, pentru o parte din personalul instituţiei;
- păstrarea normelor de igienă de către angajaţi – dezinfectarea şi curăţarea suprafeţelor din instituţie de cel puţin două ori pe zi;
- dezinfectarea şi amplasarea în grupurile sanitare de săpunuri şi şerveţele dezinfectante;
BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ LUCIAN BLAGA ALBA
- suspendarea activităţilor, proiectelor cultural-artistice şi educative cu public atât la sediu, cât şi în deplasare;
- ACCESUL PERSOANELOR STRĂINE, indiferent de tipul relaţiei, este permis doar cu aprobarea managerului;
- se organizează puncte de dezinfectare;
- intrarea angajaţilor în concedii de odihnă neefectuat în anul 2019/ ore suplimentare efectuate până în prezent vor fi recuperate în perioada imediat următoare;
- programul angajaţilor va fi decalat şi diferenţiat;
- păstrarea normelor de igienă de către angajaţi – dezinfectarea şi curăţenia în toate zonele instituţiei se va efectua din oră în oră;
- nu se va recurge la dublare de personal;
- se asigură mânuşi pentru întreg personalul;
MUZEUL NAŢIONAL AL UNIRII ALBA IULIA
- suspendarea activităţilor, proiectelor cultural-artistice şi educative cu public atât la sediu muzeului cât şi în deplasare;
- ACCESUL PUBLICULUI este INTERZIS.
- intrarea angajaţilor în concedii de odihnă neefectuat în anul 2019/ ore suplimentare efectuate până în prezent vor fi recuperate în perioada imediat următoare;
- organizarea programului diferenţiat pentru angajaţi;
- desfăşurarea muncii la domiciliu, în perioada 17 martie – 16 aprilie, pentru o parte din personalul instituţiei;
- păstrarea normelor de igienă de către angajaţi – dezinfectarea şi curăţarea suprafeţelor din instituţie de cel puţin două ori pe zi;
- dezinfectarea şi amplasarea în grupurile sanitare de săpunuri şi şerveţele dezinfectante;
CENTRUL CULTURAL CASTEL SÂNCRAI
- suspendarea tuturor activităţilor şi proiectelor cultural-artistice şi educative programate în această perioadă;
- ACCESUL PUBLICULUI este INTERZIS.
- intrarea angajaţilor în concedii de odihnă neefectuat în anul 2019/ ore suplimentare efectuate până în prezent vor fi recuperate în perioada imediat următoare;
S.C. APĂ CTTA S.A. ALBA
- eliminarea completă a contactului cu publicul, prin depunerea online a petiţiilor sau telefonic prin intermediul dispeceratelor şi secretariatelor operatorului şi desfăşurarea activităţii prin mijloace de comunicare la distanţă;
- suspendarea programului de audienţe la nivelul operatorului şi introducerea de măsuri alternative, de tipul transmiterii solicitărilor prin telefon/e-mail;
- măsuri preventive pentru sănătate şi securitate în muncă în special pentru personalul expus (asigurare echipament protecţie şi materiale igienico sanitare);
- crearea stocurilor de reactivi, substanţe de tratare a apei, piese de schimb şi consumabile pentru asigurarea continuităţii serviciului;
S. PARCUL INDUSTRIAL CUGIR
- dezinfecţia spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea personalul din cadrul S. Parcul Industrial Cugir SA;
- Suplimentarea achiziţionării de dezinfectanţi acreditaţi de ministerul sănătăţii;
- Efectuarea dezinfecţiei zilnice în toate spaţiile;
- Restricţii privind deplasarea personalului din cadrul S. Parcul Industrial Cugir SA;
- Limitarea contactelor cu rezidenţii Parcului Industrial Cugir şi cu furnizorii de servicii şi lucrări;
- Utilizarea obligatorie în relaţia cu rezidenţii şi furnizorii a poştei electronice, a telefoniei fixe şi mobile);
- Limitarea accesului în sediul societăţii a persoanelor din afara S. Parcul Industrial Cugir SA;
- Evitarea contactului direct cu clienţii şi furnizorii;
- Condiţionarea accesului în sediul societăţii prin măsuri de dezinfecţie şi protecţie;
SOCIETATEA DRUMURI ŞI PODURI LOCALE ALBA
- Evitarea contactului direct cu cetăţenii
- Limitarea accesului persoanelor din afara societăţii
- Limitarea participării la evenimente publice cu caracter de masă
- Efectuarea dezinfecţiei săptămânale în toate spaţiile;
- Suplimentarea achiziţiilor de produse pentru igiena personală şi dezinfectanţi
Menţionăm că aceste informaţii vor putea fi accesate pe site-urile fiecărei instituţii şi societăţii comerciale subordonate, precum şi pe site-ul www.cjalba.ro.